sitter mest å slappar lite nu...blev en del bilåkande idag, ungefär 65 mil...men så var då SAAB delarna hemma...ska bli kul att gå igenom det hela imorrn...blev för mörkt ikväll dessutom kände man sig en aning trött efter strapatserna....
lastad å klar....
blev ju ganska svart ute, så lossningen få vänta tills imorgon
blir väldigt kul att rota igenom reservdelarna imorrn.... en hel del NOS...
en del av det som lossats , finns kvar en hel del i bagaget i tvåtaktarn på släpet oxå...
det där är väl kulturminnesmärkt. där får man väl inte plocka en pryl.
det är väl meningen att det ska stå där till naturen brutit ner stålet till järnoxid igen.
blev en liten tripp i snetrean idag oxå, morsan ville gärna åka en sväng i gammlingen....minnena gick tillbaka i tiden för henne när dom hade sin saab 92-55 a...
Där var jag som tjugoåring nånting när gubben levde. Jag kollade efter gamla MC-grejer för det intresserade mig då men nåt sånt fanns inte där. Minns speciellt en traktor med tändkulemotor men den försvann nog senare....
Micke S skrev:Platsen heter Kyrkö Mosse och ska besökas vid tillfälle.
Det är så längesen jag var där så jag hade glömt var det låg men nu ser jag platsen ligger strax utanför Ryd i södra Småland mot gränsen till Blekinge.
Ryd är bara ett par mil från Tingsryd där jag var på veteranmarknad igår lördag.
Gör resan vid den här tiden nästa år så kan du ta veteranmarknaden först och Kyrkö mosse bilkyrkogård på eftermiddagen/kvällen.
Äta billigt kan du göra på korvmacken hos Börjes i Tingsryd. Affären är typ ett helt kvarter med gamla hus. Det är en speciell affär för den tillhör ingen kedja. Dom köper in själva från olika håll. Korvmacken har mycket t.o.m. strömming men på den var väntetid. Jag tog en tjock grillad och fyra klickar mos det kostade 25 kronor.
Räkna med full dag och hinner du båda ställena kommer du få se mycket