Utifrån mina uträkningar bör det röra sig om en från 1975 och en från 1977 med matching numbers. Den äldsta är gul och tyvärr rejält krockskadad, men tanken är att den ska restaureras mer än renoveras trots allt. Dock är det ett projekt som jag inte ens känner är värt en tråd med tanke på hur långt fram i tiden det kommer ligga. Den yngre är rödbrun och har styröverfall, till skillnad från den gula cykelstyrevariant.
Plockade i alla fall i dagarna av motorerna och har börjat med att riva 77:ans motor.
Den är fyrlagrad till min glädje, men var riktigt full med smuts och sågspån. Ska rengöra den rejält och sen byta lager och packboxar i den, så hoppas jag att den ska må bra igen. Den hade komp i cylindern och gnista innan jag började så förhoppningsvis är den på samma humör när jag plockar ihop den igen.
Det sitter en cylinder märkt Eurocilindro på den, så jag antar att det har funnits någon glad 15-åring som kört lite fortare med åket en gång i tiden.
