Femitiårs jubeleum på Torsdag.
Femitiårs jubeleum på Torsdag.
Såg på körkortet att det är femtio år sedan det utfärdades för bil och MC den 31. Hänt en del på bilfronten sedan dess! Frugan och jag kan fira att det är femtio sedan vi träffades till våren, en följ av körkortet kan man säga...Övriga behörigheter tog jag 1966 så dit är det lite kvar till femtio år. Hänt ännu mer på lastbils fronten på femtio år.
-
-
Ja, jag minns hur körläraren frågade om jag provat att köra bil innan när vi satte oss i Volvo Amazonen för första gången. Nej sade jag, jag funderade på att säga att jag kört Traktor mycket men det kändes töntigt att jämjöra med när jag satt i den skinande nya Volvon. Traktor kort var det ingen som frågade efter när man körde ute på landet så det hade jag inte brytt mig om ta. "Men du har väl kört moped" frågade han. "Javisst" då så då vet du hur koppling och växling fungerar, då startar vi och kör. Jag kände direkt att det var som att köra traktor ren tekniskt så den delen var inga bekymmer. Trafikregler och vänja sig vid den högre farten var vad som jag behövde träna på. Lustigt nog övningskörde min mor redan på samma körskola och hon klarade sin uppkörning dagen efter jag klarat min
Hon är idag 90 och kör fortfarande sin bil så jag räknar med att köra många år ännu...

- alf-johan
- Forumsponsor
Re: Femitiårs jubeleum på Torsdag.
Ja du HSE, vi ligger ganska lika i tiden du och jagAB 17/10-62 , övrig beh. för mej blev av en händelse 19/5 69- fram till 2003,HSE skrev:Såg på körkortet att det är femtio år sedan det utfärdades för bil och MC den 31. Hänt en del på bilfronten sedan dess! Frugan och jag kan fira att det är femtio sedan vi träffades till våren, en följ av körkortet kan man säga...Övriga behörigheter tog jag 1966 så dit är det lite kvar till femtio år. Hänt ännu mer på lastbils fronten på femtio år.
frugan och jag firade guldbröllop 18/10 2013, vi träffades på våren 1961, alltså före körkort.

min avatarbild : är min gamla "SUKA"