Håller på och fixar med en flinta automat. Tryckplattan till startmekanismen som sitter utanpå centrifugalkopplingen är helt plåtren på kanten, ska det inte sitta någon typ av friktionsmaterial där? Om det är så, vad?, och har någon förslag på hur jag kan fixa dit det?
MVH
Markus
Flinta automat
-
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 13 maj 2013, 20:47
- Ort: Partille (Göteborg)
-
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 13 maj 2013, 20:47
- Ort: Partille (Göteborg)
på min är det samma typ av material på centrifugalkopplings (armarna?) som på denna del. Alla jag frågat förespråkar husvagnsreparatörer eller annan verkstad som jobbar med bromsbelägg och ta sånt material, har själv inte hittat nån som är villig att ta på sig en sån uppgift men finns säkert nån där ute.
Jim, från classic motor, har väll också skrivit en del om varmvulkaniserat lim och göra det själv. Men limmet ensamt hamnar väll över femhundralappen så kanske inte så aktuellt...
Annars kan ju kanske gummi fungera. Vet inte om friktionen finns där när olja kommer in i bilden. Kan ju också bli lite kritiskt om gummit inte klarar trycket hamnar lite var stans
(Jag är inte på nåt sätt påläst tänker bara på min flintamotor som åt o-ringar vid dräneringshållet innan jag fick vett nog å sätta ditt en fiberbricka)
Jim, från classic motor, har väll också skrivit en del om varmvulkaniserat lim och göra det själv. Men limmet ensamt hamnar väll över femhundralappen så kanske inte så aktuellt...
Annars kan ju kanske gummi fungera. Vet inte om friktionen finns där när olja kommer in i bilden. Kan ju också bli lite kritiskt om gummit inte klarar trycket hamnar lite var stans

Borde det inte funka att limma dit lämpligt tillskuren vinflaske-kork med någon typ av glofs ? Undrar om man inte hade den typen av friktionsmaterial förr i tiden på våta kopplingslameller... Se'n är ju då frågan vad typ av glofs som man skall ha, men det borde inte behöva vara alltför hightech...
Erik
Erik