Ekf motor /f50glx/Crecent 2000
Ekf motor /f50glx/Crecent 2000
Hej på er jag har en EKF motor liggandes på bänken där hemma som är till salu. Jag har även en Crescent F50glx i orginal skick + att jag säljer min fina Crecent 2000 3-växlad hand ligger ute på blocket under skåne Båda mopparna är i ett skick utöver det ni kan hitta på nätet eller vad ni söker på Mvh Kjelle OBS Inga skambud jag vet vad det är värt. Ps ni hittar båda på Bjäre moppers hemsida sök på galleriet
-
Ekf till salu
Hej!
Ekf till salu, skick & pris?
MUGGTARZAN.
Ekf till salu, skick & pris?
MUGGTARZAN.
EKF Motor
Hej! Motorn i bra skick inga glapp vad jag kan känna ,borrad till 40-41 med förstärkt koppling från Sura , motorplat tändning ,fina kåpor Alltså inget sönderslaget ,sitter en mikuni förgasare på( kopia ) jag har även en jamacool effekt dämpare som följer med mitt pris är med allt minst 9800:-eller högsterbjudande först till kvarn. köparen betalar frakten som till kommer mvh Kjelle 070-3303560
Re: Ekf motor /f50glx/Crecent 2000
kjell-owe skrev:Hej på er jag har en EKF motor liggandes på bänken där hemma som är till salu. Jag har även en Crescent F50glx i orginal skick + att jag säljer min fina Crecent 2000 3-växlad hand ligger ute på blocket under skåne Båda mopparna är i ett skick utöver det ni kan hitta på nätet eller vad ni söker på Mvh Kjelle OBS Inga skambud jag vet vad det är värt. Ps ni hittar båda på Bjäre moppers hemsida sök på galleriet
9800:- är väl ett ok pris för två mopeder och en EKF...kjell-owe skrev:Hej! Motorn i bra skick inga glapp vad jag kan känna ,borrad till 40-41 med förstärkt koppling från Sura , motorplat tändning ,fina kåpor Alltså inget sönderslaget ,sitter en mikuni förgasare på( kopia ) jag har även en jamacool effekt dämpare som följer med mitt pris är med allt minst 9800:-eller högsterbjudande först till kvarn. köparen betalar frakten som till kommer mvh Kjelle 070-3303560

-
Ekf mm.
Hej Kjell-Ove!
Det är framför allt EKF:n som hägrar, den skapar ett visst sug, tanken doften samt sången av tvåtaktsljud. Med rätt set up så kan den förhoppningsvis mildra my need for speed!
Men nu till det mindre roliga, jag lyssnar inte till MUGGTARZAN utan anledning. Skulle ta lianen till jobbet, men ned för den gled, någon hade varit framme & impregnerat den m sae 80/90, fan vad det sved. I unga år skulle jag in på en toalett/mugg & skita, det var en av den äldre modellen. Den med spolsnöre/kedja hängande från ovan, fick av någon okänd anledning för mig att svinga mig i nämnda snöre efter avklarat uppdrag, istället för att bara spola. Varpå snöret/kedjan brast, och jag hamnade m ena foten i dasset. Parallellen mindre roligt, så är min ekonomi. Men om det går att komma överens på något sätt, t ex en avbetalning, då är vi/jag hemma! Jag vet inte hur du ser på saken? Men är av idel öra, ser fram emot ett svar. Kanske, kanske inte, håller tummarna!
Med vänlig hälsning, MUGGTARZAN!
Det är framför allt EKF:n som hägrar, den skapar ett visst sug, tanken doften samt sången av tvåtaktsljud. Med rätt set up så kan den förhoppningsvis mildra my need for speed!
Men nu till det mindre roliga, jag lyssnar inte till MUGGTARZAN utan anledning. Skulle ta lianen till jobbet, men ned för den gled, någon hade varit framme & impregnerat den m sae 80/90, fan vad det sved. I unga år skulle jag in på en toalett/mugg & skita, det var en av den äldre modellen. Den med spolsnöre/kedja hängande från ovan, fick av någon okänd anledning för mig att svinga mig i nämnda snöre efter avklarat uppdrag, istället för att bara spola. Varpå snöret/kedjan brast, och jag hamnade m ena foten i dasset. Parallellen mindre roligt, så är min ekonomi. Men om det går att komma överens på något sätt, t ex en avbetalning, då är vi/jag hemma! Jag vet inte hur du ser på saken? Men är av idel öra, ser fram emot ett svar. Kanske, kanske inte, håller tummarna!
Re: Ekf mm.
jag tyckte det lät som en rolig historia och dessutom får den mej att tänka på styrman karlsson, han kunde minsann inte komma loss!Muggtarzan skrev:Hej Kjell-Ove!
NV 1127
Re: Ekf mm.
jag tyckte det lät som en rolig historia och dessutom får den mej att tänka på styrman karlsson, han kunde minsann inte komma loss!Muggtarzan skrev:Hej Kjell-Ove!
NV 1127
-
EKF
Hej igen Kjell-Ove!
Då är frågan, EKF:n vad har du tänkt dig enbart för den?
MUGGTARZAN.
Då är frågan, EKF:n vad har du tänkt dig enbart för den?
MUGGTARZAN.
-
Ekf
Hej Kjell-Owe!
Ok då ramlade pengen ned till slut, du får ursäkta att jag är trög. Men jag uppfattade det som om det var mer grejer för 9800:- varför jag tänkte att EKF:n var billigare än 9000:-
Men det är bara att konstatera att det är alldeles för dyrt för mig, får leta vidare helt enkelt.
Ha det & lycka till med försäljningen!
MUGGTARZAN!
Ok då ramlade pengen ned till slut, du får ursäkta att jag är trög. Men jag uppfattade det som om det var mer grejer för 9800:- varför jag tänkte att EKF:n var billigare än 9000:-
Men det är bara att konstatera att det är alldeles för dyrt för mig, får leta vidare helt enkelt.
Ha det & lycka till med försäljningen!
MUGGTARZAN!