Framgaffel Crescent 1149

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Markus21

Framgaffel Crescent 1149

Inlägg av Markus21 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en crescent 1149 som jag har lackat i sommar. Nu när jag skulle sätta ihop det igen så får jag inte dit bulten som håller ihop styre och framgaffel. den sitter ju i något konstigt spänne där i gaffeln. Hur får jag ut det, eller går det ens att få ur?
Mycket tacksam för svar!

Markus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ollaolle
Forumsponsor

Spänning?

Inlägg av ollaolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svaret är närmare än du tror........ :lol:

http://www.raketsport.com/styrdemontering.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Markus21

Inlägg av Markus21 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej tack så mycket. nu är bara problemet att när jag demonterade styret så skruvade jag mer än ett varv innan jag knackade till. så hela den där "fjäderhistorian" i gaffelröret är ganska skrotigt nu. finns detta att köpa någonstans? <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är ju samma på cyklar mät bara diametern på rörett 21 eller 22mm,ligger muttern kvar i rörett då borde du kunna gänga fast skruven och dra upp den. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tur för dig att det finns nya att köpa - följ rådet som HVA Sport gav dig. <!-- </EdIndex> --></div>
Markus21

Inlägg av Markus21 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har kollat på detta. jag har provat att gänga i en bult och dra upp den men det går inte. och även om den skulle ta så skulle det nog bli svårt att dra upp. "clipset" har ju en funktion som är att inte åka uppåt :P men har hittat en expanderbult på jobbet som borde funka :D <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De fins inge "clips" bara en konisk mutter med ett hack i sidan för att greppa i spårett som är i rörett. <!-- </EdIndex> --></div>
Markus21

Inlägg av Markus21 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaja det kanske det är det var bara något jag kallade det :P <!-- </EdIndex> --></div>
Markus21

Inlägg av Markus21 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har så mycket att göra på (H)julafton att jag gick ner till ladan en sväng. hade ju trots allt hittat en slags expanderbult på jobbet. Det fanns bara en! som låg där på en hylla och såg helt perfekt ut till mitt ändamål! så på något underligt vis följde den med hem och har legat bland verktygen i någon vecka nu... dags att göra slag i saken och kolla om det funkar! och här är resultatet :D

Bild Bild

vipps!

Bild Bild

Markus <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst, i brist på brö----- <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar