Raketarens SAAB tråd

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Har sålt hundratals plastskärmar till dessa och dito kederlister! :D Till massor av andra bilar också förstås. Glasfiberskärmar som sedan övergavs till förmån för ABS-plast.

F.ö. levererades de från ARLA Plastprodukter i Borensberg.
Har ett svagt minne av att företaget först fanns någonstans i Norrland men jag är inte helt säker. Det var i alla fall i slutet av 60-talet jag först fick kännedom om ARLA Plastprodukter.
Googla den som känner för det
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

har faktiskt några framskärmar till trubbnos saab i plast i mitt föråd.. :wink: sitter två sådana på *enöga* oxå de lär väl sparas om bilen inte blir såld.. :lol:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Hittade en lämplig mittdel till stötfångare som får bli mitt extraljusfäste så länge... :) originalfästen kommer att sökas givetvis, vill ju inte förstöra den fina mittdelen som sitter på bilen... 8)

tänkte klämma dit den på onsdagkvällens gör det själv kväll på jobbet.. :wink:
sen får jakten på rätt insatser oxå fortsätta..dyker nog upp något till slut..

Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

enöga fick sig ett skydd för det saknade ögat oxå... :lol: synd om det ska driva in snö där i vinter.. :) verkar ju som han blir kvar här...

Bild
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Asch ! Satan i gatan va de skramlade :oops: Nån som har en ny bakskärm att sälja 8)

Bild

Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

du hade nog allt bra tur som klarade den rullningen utan att bli dödad eller invalid Lasse...som du sa det skramlade nog ordentligt.... :shock:
G-son

Inlägg av G-son »

Det verkar vara olämpligt att försöka köra som Carlsson "på taket" utan lite säkerhetsutrustning i bilen. :oops:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

ja då har man ju lyckats få fast extraljusen på *familjekombin* den här veckan då... :lol: har även hittat en lämplig skärmlist till högerskärmen, så nu ser ju bilen komplett ut i allafall... :)

Bild

har även tvättat å rengjort lite lyktskydd...kan ju va bra å ha... :wink:

Bild

ja då står ju pärlorna utanför huset då igen... :wink: känns bra å ha skapligt ljus på båda... 8)

Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Blev en affär på tradera på denna trevliga klocka till min 61 snetrea..sitter en elektrisk icke fungerande där nu, ska byta till denna mekaniska fungerande klocka... 8)

Bild
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

det var inte ofta man såg en V4 rullad på bakdelen av taket.
snarare på framkant och framkant på huven.
men dom är/var ju kända för att vara lättrullade.
men bilden har väl några år på nacken, för det var många år sen jag såg en timmerbil med kran utan hytt.

erlan
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Raketaren skrev:

ja då står ju pärlorna utanför huset då igen... :wink: känns bra å ha skapligt ljus på båda... 8)

Bild
Det skulle vara skoj att se vilken som är mest efterfrågad och värd om 10 år. Jag håller en tunna sk-t på att det är den blå genom att modellen är unik.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

erlan skrev: men bilden har väl några år på nacken, för det var många år sen jag såg en timmerbil med kran utan hytt.

erlan
Det är en gammal Jonseredskran. Jag köpte en sån på en auktion en gång för drygt tjugo år sedan. På den tiden kunde jag vara helt stollig och bangade inte för nåt i den vägen. Hur jag fick hem kranen minns jag inte men det måste varit på lastbil. Jag tog isär kranen och sålde den i delar det som gick och sälja. Fick väl kanske ihop det jag hade gett för den. Ett stödben, stickan och ventilpaketen har jag kvar. Hade tänkt och bygga en hydraulklyv men det ville inte bli av... :roll:

Raketaren, det här är ett forum där vi vill kunna prata med varandra... :wink:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Micke S skrev:
Raketaren skrev:

Bild
Det skulle vara skoj att se vilken som är mest efterfrågad och värd om 10 år. Jag håller en tunna sk-t på att det är den blå genom att modellen är unik.
ha-ha jo jag vill nog hålla med dig Micke...det är nog saab 95 an som kommer att behålla värdet bäst... :) tänker åka med den som den är nu i vinter och till sommaren...sen ska den *strykas* till lite i plåten och hellackas.. :wink:
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

LördagsPimpade min ida :lol:

Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Lasse väss skrev:LördagsPimpade min ida :lol:

Bild