Nix, numret ska inte vara samma. Sen vad plåten visar för nummer vet jag inte. Och du kan inte se på numrerna vilket årsmodell du har. Man får kolla igenom moppen efter smådetaljer som ändras med åren.
Rexxy skrev:Nix, numret ska inte vara samma. Sen vad plåten visar för nummer vet jag inte. Och du kan inte se på numrerna vilket årsmodell du har. Man får kolla igenom moppen efter smådetaljer som ändras med åren.
numret som plåten visar sägs vara monteringsnummer. men ja är inte säker. bara vad ja hört.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Visa bild ramen från högersida samt framgaffel, lyktfästen och baklampa så kan du nog få ett bra svar om vad det är för årsmodell. Visserligen kan de vara utbytta men det kan vara värt ändå. Om lacken som sticker fram under den svarta så är det en E-type -75-75
misstänker att ramnumret är till en formula monark 50MX, har själv en med 680727,vore intressant att se en bild på ramen. -75 orna börjar på 70. -74orna som jag tittat på börjar på 675
Å när jag ändå är igång med kameran,vad är det för del som ska sitta framför lagret?..hastighetsmätardrivning?..eller den tar man väl från motorn?
Anledning till alla dessa frågor är att moppen va inte så komplett som jag trodde..