Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504 Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
Inlägg
av Lasse väss » 14 nov 2013, 14:22
Hittade gamla bilder i ett album
Kompisen med sin 123-GT och 4port Holley .... KULT
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189 Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
Inlägg
av zappafan » 14 nov 2013, 15:33
Hur gick den?
ply36
Forumsponsor
Inlägg: 284 Blev medlem: 04 aug 2011, 23:00
Inlägg
av ply36 » 14 nov 2013, 15:34
Hade en volvo pv i slutet av 70 talet med en likadan förgasare och lättmetall svänghjul vilket gjorde att man hade ett gassvar som var mycket snabbt. största nackdelen var bränsle förbrukningen då förgasaren hade en alldeles för stor accpump. ett annat problem då man hade dessa fyrportare på en skakig volvo fyra var att spridarrören vibrerade lös.
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504 Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
Inlägg
av Lasse väss » 14 nov 2013, 16:59
zappafan skrev: Hur gick den?
Den gick som ett spjut
Vet att han körde i minst tre år med den uppsättningen, (utan att skruva å krångla) tror det var en steg3 topp och R-kam ?
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504 Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
Inlägg
av Lasse väss » 14 nov 2013, 17:05
Flåt
kom på att det där var Amazonen före 123GT`n , GT`n hade han dubbla 45:or på
tror detta är en 63:a ?
Levve
Inlägg: 1224 Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken
Inlägg
av Levve » 14 nov 2013, 19:52
Lasse väss skrev: zappafan skrev: Hur gick den?
, (utan att skruva å krångla)
Å vad gör han under huven då?
NiklasHögberg
Inlägg: 6334 Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län
Inlägg
av NiklasHögberg » 14 nov 2013, 20:24
Levve skrev: Lasse väss skrev: zappafan skrev: Hur gick den?
, (utan att skruva å krångla)
Å vad gör han under huven då?
fyller på blinkersvätska!
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Volvopv-65
Inlägg: 131 Blev medlem: 04 apr 2013, 17:11
Ort: Dalarna
Inlägg
av Volvopv-65 » 06 dec 2013, 23:09
R kam var,är och förblir en skitkam
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840 Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Inlägg
av pangerva » 06 dec 2013, 23:22
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189 Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
Inlägg
av zappafan » 07 dec 2013, 10:39
Var
R -kam så dålig, håller inte riktigt med,
rätt prisvärd jämfört med att köpa en "riktig" kamaxel, däremot var
S -kammen dålig, Bästa B18/B20 kamaxeln är väl gamla hederliga
H3 -kammen..
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338 Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:
Inlägg
av Säcken » 07 dec 2013, 12:24
Ja körde med F-kam å steg 2-topp å 36/36 när ja va grabb
142a -73
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309 Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg
Inlägg
av erlan » 07 dec 2013, 13:16
alla volvos "bokstavskammar" var väl begräsnade av den tidens motoroljor.
dom kammarna var väl utvecklade när motorerna var moderna.
så i början på 70-talet var det nog bra kammar, men föråldrade redan 10 år senare.
tycker killen med amazonen ser bekant ut.
erlan
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443 Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna
Inlägg
av billykid » 07 dec 2013, 15:36
Kört med alla olika kombi a Volvo B20....Bäst tycket jag var D; super bra dra på låga varv åkte i från en Golf GTI dom sa att H-mäter låg på 195km.
Jag skrattar då detta är omöligt; då skulle jag åkt över 195km...
Med den här....men jag tog många..tippar att den gjorde 190km. Det är inget båg...
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130 Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00
Inlägg
av 56:an » 07 dec 2013, 16:16
Jag gillar liten framruta det är lättskrapat på vintern
Amazonen är kanoners på det viset....