Joakim heter jag och är ny på detta forum,
jag fick en moppe av mina kompisar när jag fyllde 30(2012)
detta blev oxå min alldeles första moppe jag ägt då det inte fanns något sådant transportmedel i min ägo som finnig 15åring , fördelen med att vara 30+ är ju att nu behöver man inte längre bry sig vad folk tycker om en och kan därför leka på nytt med sånt som är kul.
Iom att jag inte ägt moppe har jag inte heller skruvat på moppar innan så därför kanske jag inte kommer skjuta in dom mest exelenta komentararna på andra trådar då jag faktiskt inte vet vad jag pratar om , har dock en kunnig kompis som även hänger på detta forum som får agera livlina vid ev bekymmer , nog om det,
Bågen det gäller är en 61:a (tror) Raketare som var vid tillfälle av kalas i orginalt skick men utan div delar som verkar saknas på dom flesta ,dvs motorkopor och kedjeskydd.
kåpor införskaffades på första skrotmarknaden i västerås men monterades aldrig.
motorn gick ganska bra trots helt avsaknande av tomgång och tillhörande kick vilket resulterade i mycket träning i.o.m start , dessutom tveksamma fartegenskaper och väghållning likt en boaorm i en smörig stekpanna.
Första riktiga testet gick i sommras mellan knivsta(utanför uppsala) och Gottröra(där ett SAS plan så grasiöst landade i 3 delar 1991) till den vanliga torsdags träffen. jag tillsammans med kompisen richard med sin feta aphängar transa och hans far kent på sin fina c2000 drog iväg.
jag låg med höger handtag konstant i botten(otrimmat) och med kroppen likt en hök i attak-läge och richard å kent satt bakom å sniffa oljerök på halvgas. detta resulterar i ca 10 st värmenyp på tot 5mils åkning med tillhörade paus med sugande kaffetarm. lycklig ändå hämtar vi på vägen upp lite trim å nu är det 3,5hk på den och betydligt bättre klös.
hursom så kommer det nu bli ändring på allt detta då den nytrimmad har rivits ner totalt för ombyggnad , den kommer dock inte vara orginal till utförande längre då jag tycker det e roligare med ombyggt, färgen blir en olivgrön kulör från HD:s tidiga motorhojjar 30-tal.
bilder kommer i helgen när jag fått in dom på datan , men tills vidare bjuder jag på bilder från start skick .
hoppas på vänligt mottagande MVH jaokim