Någon moppe som har liknande ram?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Gustafsson#

Någon moppe som har liknande ram?

Inlägg av Gustafsson# »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag hitta denna väldigt snyggt stukade mopeden, så kugghjulen satter igång och jag vill bygga något liknande :twisted:

Så om någon vet en mopedram som man inte måste modifiera aldedes för mycket för att få ett snarlikt utseende?

Bild

Mopeden skall tillhöra någon vid namn Didrik?
Finns han här på forumet?

//G <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får du tag på någon gammal lättviktare så funkar det nog att bygga det mesta.Några i klubben har byggt på det sättet. <!-- </EdIndex> --></div>
Gustafsson#

ss

Inlägg av Gustafsson# »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funkar det nu? <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Re: ss

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Gustafsson# skrev:Funkar det nu?
Jaja men nu funkar bilden klockrent du fixade det snabbt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Gustafsson#

!

Inlägg av Gustafsson# »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast as lightning! <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Framgaffeln är från en suka :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Gustafsson#

Inlägg av Gustafsson# »

körmoped skrev:Framgaffeln är från en suka :D
Vad för Suzuki? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka suzikin finns det som är bra och det finns gott om i svergie egentligen? jag äger den modellen :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Gustafsson#

Inlägg av Gustafsson# »

körmoped skrev:Vilka suzikin finns det som är bra och det finns gott om i svergie egentligen? jag äger den modellen :D
K50 gaffeln ser ju inte ut så? :S
Men eftersom jag håller på med en compact så e jag lite nyfilken hur din compact ser ut, när du skriver Custom :D <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->custom och custom, inte original iallafall :D

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=2502&mforum=raketsport finns bild där <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Re: Någon moppe som har liknande ram?

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="Gustafsson#"]Jo jag hitta denna väldigt snyggt stukade mopeden, så kugghjulen satter igång och jag vill bygga något liknande :twisted:

Så om någon vet en mopedram som man inte måste modifiera aldedes för mycket för att få ett snarlikt utseende?

Bild

Mopeden skall tillhöra någon vid namn Didrik?
Finns han här på forumet?

ser ut som en ram från en svartqvarna, japansk 125 gaffel, tank från en Fram, sadeln är en klassisk Bates kopia från Roffes även bak/framlyktor ser ut som Roffes, bakskärm verkar vara hempul av en framskärm, hjulen är jag osäker på (så liten bild) men det ser ut som ett unionnav fram= HVA lyx (cromad fälg) å bak ser det ur som ett compacthjul
jo den ser djävligt cool ut på bild men hur stor är den.? undra hur den ser ut med en förare på <!-- </EdIndex> --></div>
Sticky

Inlägg av Sticky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle kunna vara en gammal nv ram med de är iaf, snarlika
byggde nåt liknande av en gammak k50 den ser ut såhär
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevliga mopper, gillar stuket skarpt! thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar