den stackars snetrean ser allt bra frusen ut, när den hammnade ute idag kompisen kom ju och hjälpte mig att fixa billyften...så idag fick han frysa om *fötterna* en stund
här har lyften provkörts, verkar funka hur bra som helst...nästa steg blir då en luftvärmepump...så det blir varmt där oxå....
känns bra att kunna lyfta bilarna för mindre reparationer..
Lasse väss skrev:Snyggt !! Det där blev ett "Lyft" för hela garaget
känns riktigt bra att det är gjort nu...blir ju bra mycke enklare att meka med bilarna nu...givetvis bra att skicka upp mopeder på oxå... min eländiga rygg kommer att gilla den skarpt..
Jaaduu Raketarn.... Saab V4 och Volvo Amazon tror jag är två mycket bra bilar
De är tidlösa maskiner som väl fyller sin funktion än idag
Jag är nöjd med Amazonen men Saab V4:ans vinteregenskaper och förmåga att ta sig fram i terräng är svårslagna även med dagens bilar skulle jag tro. Än mer med en bakhjulsdriven Amazon. Då är det bättre att hålla sig hemma om man kan
Nåt som är lika på våra bilar är att dom har stora hjul och då 15 tum.
Stora hjul gillar jag och det är bra att ta sig fram med. Däcken på min bil är inte direkt dåliga men dom är gamla så det börjar bli sprickor i gummit. Fabrikatet är Gislaved för mannen var alltid en trogen OK kund och jag tror kooperationen ägde Gislavedfabriken på den tiden.
Men hur är det idag egentligen, går det att få tag på 15" däck för rimliga priser?
Det är väl 155-15 på din Saab och jag tror det är samma på min Amazon
56:an skrev:Nåt som är lika på våra bilar är att dom har stora hjul och då 15 tum.
Stora hjul gillar jag och det är bra att ta sig fram med. Däcken på min bil är inte direkt dåliga men dom är gamla så det börjar bli sprickor i gummit. Fabrikatet är Gislaved för mannen var alltid en trogen OK kund och jag tror kooperationen ägde Gislavedfabriken på den tiden.
Men hur är det idag egentligen, går det att få tag på 15" däck för rimliga priser?
Det är väl 155-15 på din Saab och jag tror det är samma på min Amazon
Jag var ute och kollade däcken nu med en ficklampa och det står mycket riktigt 165 SR 15 på däcken. Fast bara på tre av dem. Höger fram står det 165 R 13 och det är också ett Gislaved men det ser nyare och fräschare ut.