Trimrör sachs

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
speedway
Kontakt:

Trimrör sachs

Inlägg av speedway »

Är det nån som testat det här röret ? http://www.trimbutiken.se/sachs-trim-di ... 80-cc.html
Om ni testat det, hur gick moppen ?
1 Mustang mamba
1 Crescent Compact
7 Piaggio Ciaos
Naeri

Inlägg av Naeri »

Jag har ett sånt på min EKF med 6,25 hk 50cc. Tror inte att jag märkt nån större skillnad mot ett 32mm Jamarcol system, förutom då att det passar bolt on på EKFcylindern och så är ljudet lite vassare, så om du vill åka "diskret" trimmat är det inte att rekommendera.
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Den där kromade effektpipan fungerar mycket bra. Hur mycket den låter beror b.la. på vilken trimnivå och avgasduration man har. Men visst låter den som tusan när den får sjunga ut. Redan på 100 m håll om man närmar sig någon bakifrån går de åt sidan och kan t.o.m. hålla för öronen. Inte alls lyckat så det är bara att se till att anpassa körningen och ta hänsyn till omgivningen och pluttra förbi platser där folk och fä kan bli störda. Det är förmodligen inte gratis att sätta ett gäng hästar i sken så att de skadar sig bara för att ta ett exempel och skulle man passera förbi någon i fullt blås som drar barnvagn får man nog ränka med att de med allt rätt larmar konstapeln.

Jag har inte lyckats få samma fart och turbokick i mopparna med den vanliga runda 32 mm Jamarcolen. Den går däremot betydligt tystare och är fin om man gör avkall på toppeffekten och fungerar mycket bra med t.ex. ett 60 cc trim. Men för Athena 80 räcker den inte för att få max prestanda (ca 110 km/h orörd cylinder på EKF).
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

det borde väl gå att sätta en extra liten dämpare på den ?
jonTe-Zündapp

Inlägg av jonTe-Zündapp »

Har en sådan på min Zundapp och som sagt...den låter mycket.
Jag har inget emot motorljud men det är såpass högt att jag nog kommer att försöka göra något åt det.
Har packat om dämparen en gång redan och det gjorde lite men den låter fortfarande för mycket.

Har sett diverse lösningar med en extra dämpare efter ordinarie och även över/underliggande i "EU- moppe" stil. Ingen har dock fallit mig i smaken.
Att gå upp i dimension på dämpröret så man får i mer dämpull tror jag är melodin.
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Skriv svar