Fiat har på se flesta modeller felaktig utväxling,dom går för fort på lägre växlar.Även om även dom är byggda av ÖSA i Alfta så håller jag Bamsen högre alla dagar i veckan.
Bamse med wirekran av första eller andra utförandet (nu pratar vi Röd Bamse 1960-1964) är intressant.
De tidiga 1957-1959 oavsett om det är wirekran eller hydraulik (ÖSA 69 eller Cranab Vindelbjörnen eller tom Hiab) är intressant.
Äh,va fan,en BMB 230 Bamse är intressant oavsett modell eller utrustningsgrad......................................................
59:an va stilig.
Jag vet om en 16-17 Bamsar i varierande skick här omkring.
Fick tips om en till i Fredags (förra veckan) men det här förbannade snövädret ställde till att jag inte hunnit åka och titta på den ännu
Men jag skall ta tag i det så fort jag kan.
Det största problemet är som nämnts tidigare i tråden att det brukar vara otroligt svårt att få ägarna att inse att det kan vara dags att skiljas från sin ögonsten