zappafan skrev:Var R-kam så dålig, håller inte riktigt med, rätt prisvärd jämfört med att köpa en "riktig" kamaxel, däremot var S-kammen dålig, Bästa B18/B20 kamaxeln är väl gamla hederliga H3-kammen..
billykid skrev:Kört med alla olika kombi a Volvo B20....Bäst tycket jag var D; super bra dra på låga varv åkte i från en Golf GTI dom sa att H-mäter låg på 195km.
Jag skrattar då detta är omöligt; då skulle jag åkt över 195km...
Med den här....men jag tog många..tippar att den gjorde 190km. Det är inget båg...
jag betvivlar inte en sekund att den kan ha gjort 195.
min amazonkombi jag hade varvade ur 6500 rpm på 4an. 4:56 i bakaxeln och HR78 bakdäck. K-kam dubbla SU 44/37 ventiler. och då var det jag som inte vågade varva mer.
zappafan skrev:Var R-kam så dålig, håller inte riktigt med, rätt prisvärd jämfört med att köpa en "riktig" kamaxel, däremot var S-kammen dålig, Bästa B18/B20 kamaxeln är väl gamla hederliga H3-kammen..
NH3 Nisse Hedlund !
På tal om amatör.
H3 kammen togs fram av JAN CARNEBORN på ENEM.
Den är ingen NH kam.
Nisse Hedlunds motsvarighet hette :NH 74 eller också kallad R8
En annan kopia är KG:s KG6
K eller R kammar slipade Nisse Hedlund om till tex NH48 NH49
Den trevliga NH 12/49 är också helt ok (KG:s kopia heter KG19)
Jag tänker genast 4-t motocross och 500 kubikarna.
Som ung tonåring fick jag följa med ett par gånger till Rövaredalens motocrossbana utanför Vissefjärda. HVA 400 förarna hetsade och hoppade som vildingar längs banan men 4 takt åkarna mera seglade ner efter hoppen och man kunde njuta av sången och snörvlet från dom kromade avgasrören helt utan ljuddämpare
Men det var då det... Idag kräver jag hörselkåpor om sådana tillfällen ges
Jag pratade med honom för ett par veckor sedan ang en Hedlundkoppling till stora v-twinen jag har till salu
jag trodde tills då inte han levde ens.
han visade sig vara jättetrevlig och tillmötesgående och berättade att han fortfarande tillverkade och sålde reservdelar till sina motorer mm
han springer ner till verkstaden som han har i samma fastighet (som han bor i utanför Stockholm) så fort han kan, för där trivs han allra bäst sa han.
kort sagt en viril supernice ung man på 80 bast
kejsaren skrev:Jag pratade med honom för ett par veckor sedan ang en Hedlundkoppling till stora v-twinen jag har till salu
jag trodde tills då inte han levde ens.
han visade sig vara jättetrevlig och tillmötesgående och berättade att han fortfarande tillverkade och sålde reservdelar till sina motorer mm
han springer ner till verkstaden som han har i samma fastighet (som han bor i utanför Stockholm) så fort han kan, för där trivs han allra bäst sa han.
kort sagt en viril supernice ung man på 80 bast
Köpte kamaxel av Nisse mitten 80 talet till min A Ascona väldigt trevlig herre
Har pratat med honom vid x tillfällen.
Han har själv en cykel som Tibblins ex reggad för landsvägsåka,otroligt mycket krångel att regga den.
Han är verkligen en trevlig farbror som verkligen vet vad han pratar om