Puchen låter skumt när den rullar

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Lanz

Puchen låter skumt när den rullar

Inlägg av Lanz »

Tankade moppen igår och märkte att den lät som det satt ett basebollkort i ekrarna när jag rullade den på friväxel?

Kan dessutom tillägga att kicken var seg och kedjan lite "ryckig" och daskade runt lite granna :?

Någon som har någon aning vad det är som spökar?
HSE

Inlägg av HSE »

Slitna drev kanske? Palla upp bakhjulet och snurra på det så du ser hur kedjan spårar/löper.
Lanz

Inlägg av Lanz »

Drevet och kedjan såg båda friska ut, det visar sig vara kedjesträckarn som lossade på sig själv så kedjan blev slak. Inget man la märke till i kvällsmörkret, fan va dum man känner sig.

Nu sitter skiten iallafall :roll:
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Lanz skrev:Drevet och kedjan såg båda friska ut, det visar sig vara kedjesträckarn som lossade på sig själv så kedjan blev slak. Inget man la märke till i kvällsmörkret, fan va dum man känner sig.

Man gör alla dumma saker. :lol:

Jag själv t.ex. Moppen dog helt plötsligt, så jag felsökte i någon timme. Bytte tändstift, tändhatt, tändkabel, justerade brytaravstånd m.m.

Vad var fel? bensintanken var tom. slider_anon.gif Då kände jag mig lagom dum.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Rexxy skrev:
Lanz skrev:Drevet och kedjan såg båda friska ut, det visar sig vara kedjesträckarn som lossade på sig själv så kedjan blev slak. Inget man la märke till i kvällsmörkret, fan va dum man känner sig.

Man gör alla dumma saker. :lol:

Jag själv t.ex. Moppen dog helt plötsligt, så jag felsökte i någon timme. Bytte tändstift, tändhatt, tändkabel, justerade brytaravstånd m.m.

Vad var fel? bensintanken var tom. slider_anon.gif Då kände jag mig lagom dum.
du e inte ensam. har att gjort samma grej. moppen stanna vred på reserven men inte starta de så felsökte massa annat men de va ju soppakran som va propptät i reservkanalen :)
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar