Hej alla!
Någon som sett detta förut? Extra tillbehör eller ngt annat som tidigare ägare bara monterat dit? Passar bra mot skärmen iaf...
Och jag menar INTE skruvmejseln.....
Det kan ju åxå vara en återförsäljare som försett zuppen med ett eget tillbehör, det var inte helt ovanligt på den tiden eller nuförtiden för att få en personlig prägel på möget.
Lite som alla dessa fransar &vingar kataloger till glidarhojjar (läs gynekolog stol)
Har för mig jag har sett det på en annan moppe men då satt det
längst fram på framskärmen.
Nu vet jag .... kolla in tjejernas topper från 66 där sitter den
Tror att det kan vara den översta delen från en pojkcykel från -70 talet med limpa, dom 2 hålen ska vara 3st men 1 är bortkapat, dom var till för att kunna höja/sänka limpan. Rören fortsatte sedan ner och var fästade där ramen gick ihop vid bakhjulsfästet. Men det här var ju påhittigt..
den där moppen är väl direktimporterad?
ett sånt lyfthandtag kan väl sålts som tillbehör i t.ex. tyskland.
firmor typ hobbex var väl inget unikt för sverige. det fanns säkert firmor
som sålde häftiga, mer eller mindre praktiska tillbehör.
någonting att lyfta i är nog praktiskt. gissar att någon ägare haft nån låda eller nåt setat på pakethållaren för jämnan. jag har aldrig varigt direkt imponerad av
designern som ritade det där baklyset, så jag skulle prova hur det ser ut med moppen hoplockad, innan jag börjar svetsa.
JRA skrev:Vet ej om jag ska svetsa igen hålen eller behålla och montera bygeln....? Som sagt den passar riktigt bra där egentligen och är ju lite udda....
Inte så säkert att det är så enkelt att svetsa i den där gjutna aluminiumskärmen heller.
Risken finns kanske att det skadar med än det gör nytta, har du någon dålig skärm att testa på vore det kanske värt ett försök?
Stilmässigt kan det väl ta bort en del av den där baklyktans udda utseende.
JRA skrev:Vet ej om jag ska svetsa igen hålen eller behålla och montera bygeln....? Som sagt den passar riktigt bra där egentligen och är ju lite udda....
Inte så säkert att det är så enkelt att svetsa i den där gjutna aluminiumskärmen heller.
Risken finns kanske att det skadar med än det gör nytta, har du någon dålig skärm att testa på vore det kanske värt ett försök?
Svetsade igen ett stort hål i en annan bakskärm i somras och det gick ganska bra.... Inte lika fint som i ren alu men det blev bra till slut
Jodå,legeringen i skärmen är ypperlig att svetsa i.
Har nyss lagat grabbens,inga problem