off topic tråden

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Vad i censored_talk
Först spiller Mona ut en vattenflaska på golvet, otroligt vad 3 dl känns som mycket vatten på parketten, samtidigt öppnar jag en julmust som naturligtvis sprutar ner hela mig och en del av den vitklädda fåtöljen. Allt detta måste ju torkas upp, fram med skurhinken. 30 minuter senare snavar jag och spiller ut hinken med 10 liter vatten på klickgolvet i köket. Yippie, vad kul vi har! Bild
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Fy fasen, snabba er för laminatgolv, om det är sådant, blir fort förstört i skarvarna av vatten. :evil:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

pangerva skrev:Fy fasen, snabba er för laminatgolv, om det är sådant, blir fort förstört i skarvarna av vatten. :evil:
Jodu, jag har nog aldrig varit så snabb att hämta handdukar och trasor, men det rann säkert ner en hel del i alla fall vid golvlisterna. Ska ställa in avfuktaren i köket så får vi se om golvet klara sig.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

pangerva skrev:Fy fasen, snabba er för laminatgolv, om det är sådant, blir fort förstört i skarvarna av vatten. :evil:
Ojdå, hoppas att golvet torkar upp fort...
Man kan använda en hårblås vid springorna om man är försiktig, varmluft gör gott...:)

Kanske ett litet tips:
Bild
http://www.ebay.com.au/itm/METAPOL-META ... 0672118848

Jag svabbade över ett "klick"-golv med detta för sju år sedan, lät det torka över natten.
Det förseglar alla skarvar effektivt plus att de första två åren såg det ut som om det låg en glasskiva på golvet,
mycket slitstarkt, avsett för offentliga miljöer.
Sedan kan man skura och blaska så mycket man vill, har fortfarande inte sett den minsta glipa i golvet.

Det finns andra fabrikat också, men de som säljer golv brukar dock inte gärna nämna att det finns, verkar det som... 8)
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Raketsport skrev:Vad i censored_talk
Först spiller Mona ut en vattenflaska på golvet, otroligt vad 3 dl känns som mycket vatten på parketten, samtidigt öppnar jag en julmust som naturligtvis sprutar ner hela mig och en del av den vitklädda fåtöljen. Allt detta måste ju torkas upp, fram med skurhinken. 30 minuter senare snavar jag och spiller ut hinken med 10 liter vatten på klickgolvet i köket. Yippie, vad kul vi har! Bild
Så går det när ni inte är hemma då jag vill ha kaffe karma.....

Vi varförbi vid 2-3tiden men det var mörkt!

Danne
PUCH-60

Inlägg av PUCH-60 »

Det är bara att bryta ihop.
OCH KOMMA IGEN!
God jul. :xmas:
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

pnilz skrev:
Så går det när ni inte är hemma då jag vill ha kaffe karma.....

Vi varförbi vid 2-3tiden men det var mörkt!

Danne
Var på Kronoparken och julhandlade.
(Imorgon blir skrivaren hemkörd till oss, vi drar in den i garaget tillsvidare.)
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Okej det blir ju bra då tar vi med den nån torsdag.
HSE

Inlägg av HSE »

Finns det som är värre en vatten! För några år sedan gick jag upp som vanligt när frugan åkte till jobbet, började med att gå på toaletten när jag hörde brandvarnaren gå igång. Rusade ut i köket och där hade vattenkokaren av plast smält till en brinnande pöl med lågor som slickade överskåpen. Jag rykte ur kontakten och hämtade den lilla pulversläckaren och släckte brasan med en puff. Sen ringde jag jobbet och sade att de fick klara sig utan mig idag. Brydde mig inte om att utnyttja försäkringen men städningen tog mig hela dagen och bänkskivan fick jag byta. Men det kunde gått värre, frugan hade råkat slå på vattenkokaren när hon ställde tillbaka kaffekannan på morgonen och torrkokningsskyddet hade pajat. Så nu har jag en timer på strömmen till det eluttaget,vattenkokare av metall samt kollar torrkokningsskyddet regelbundet.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Vår senaste vattenkokare började lukta bränt och var riktigt varm trots att den inte var påslagen. Efter det drar jag alltid ur kontakten om vi ska bort.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Alltid lika kul att kolla när dessa grabbar fixar och donar :D

http://www.youtube.com/watch?v=0JXDcJQqZrA&sns=em
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Bild