Idag så har det hänt lite igen. Fast jag fick ett riktigt generalrinn på tanken som jag inte upptäckte förrän jag tog bilden. Får se om det går att slipa ner det när det är riktigt genomhärdat.
Senast redigerad av Lolalola den 20 okt 2013, 09:38, redigerad totalt 1 gång.
Mitt nya bakdrev visade sig vara jättefult och med ett minst sagt glest centrum. Man såg ju igenom och rakt in i drevhållaren. Det löstes dock med en märkligt välpassande sån där platta som skall sitta över svänghjulet i fläkten.
Sen så tillverkade jag en tillfällig sadel. Fast den blev nästan lite för bra. Får jag på en aluminiumlist i nederkant så är det nog stor chans att den får sitta kvar.
Har jag tur så kanske jag kan lacka lamphuset och skärmarna till helgen, plus montera mitt jätte-jättedyra styröverfall. Sen kan det nog nästan bli provkörning.
Jag måste nog få upp den lite... Nere på golvet med hjulen i backen så blev den ju väldigt låg. Kompakt och go, men ja väldigt låg. Montana-gaffeln får modifieras och de snygga stötdämparna får bytas ut mot några längre. Två tum borde räcka.
Lolalola skrev:Jag måste nog få upp den lite... Nere på golvet med hjulen i backen så blev den ju väldigt låg. Kompakt och go, men ja väldigt låg. Montana-gaffeln får modifieras och de snygga stötdämparna får bytas ut mot några längre. Två tum borde räcka.
Det blev sju centimeter fram, och ungefär lika mycket bak med Dakota-dämpare med synlig fjäder. Men damaskerna blev för korta. Det löste sig med styrväxelgrejor från BMW. Undrar om det inte blir väldigt bra med såna där smala metallklammor som man klämmer ihop med tång.
Sen så tyckte jag inte att det var snyggt med det platta lampglaset från Dakota. Det löstes med nåt engelskt. Väldigt engelskt faktiskt. Lucas...
Bakskärmen var en bit som krävde en del arbete. Men nu är den färdig. Fast jag kunde inte få på den idag eftersom ju stötdämparna bak fortfarande var de gamla kromade. Den blev liksom för lång framtill.
Tyvärr så har det visat sig att svingen är sned. Fast det har jag egentligen anat ända sen jag fick på det nya bakhjulet. Jag har bara förträngt det eftersom det blev väldigt bökigt när allt var lackat. Den har nog blivit påkörd när dom våldade ut allt skrot ur ladan men skall riktas med två spett sen när jag har två spett och en till som bänder... så hade jag åtminstone tänkt.
Men när jag äntligen fick loss den jättekonstiga svingaxeln idag så såg jag vad som ställde till det. Jag såg ju den där lagningen när jag målade ramen (med svingen på plats) men den hade jag helt glömt av.
Inte konstigt att det slår på ett par millimeter. Det blir ju en hel del sen ute vid däcket.