Förgasare spottar ut bensin i insuget
Förgasare spottar ut bensin i insuget
Hej
Hittade i somras en gammal urpluggad originalcylinder till min 2-vxl Sachs. Då jag även har en Dremel + lilla ligisten, så ...
En betydligt lättare cylinder senare, så är det dags att provstarta skapelsen...
Får då fenomenet att den startar, men bara går på varvtal strax över tomgång, trots full gas + att om jag håller ett finger bakom insuget på förgasaren så blir det blött av bensin som den spottar tillbaka.
Har jag varit lite för ivrig med min Dremel, tro?
// Andazon
Hittade i somras en gammal urpluggad originalcylinder till min 2-vxl Sachs. Då jag även har en Dremel + lilla ligisten, så ...
En betydligt lättare cylinder senare, så är det dags att provstarta skapelsen...
Får då fenomenet att den startar, men bara går på varvtal strax över tomgång, trots full gas + att om jag håller ett finger bakom insuget på förgasaren så blir det blött av bensin som den spottar tillbaka.
Har jag varit lite för ivrig med min Dremel, tro?
// Andazon
Senast redigerad av andazon den 31 dec 2013, 11:25, redigerad totalt 1 gång.
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Har försökt med att skruva på det ställbara munstycket, men då jag bara kört original tidigare med knappt 1/5 varv öppet, så vet jag inte hur mycket jag ska öppna...
Hur mycket brukar man öppna på en 60 cc?
Då vet jag hur mycket som det förmodligen ska öppnas max...
// Andazon
Hur mycket brukar man öppna på en 60 cc?
Då vet jag hur mycket som det förmodligen ska öppnas max...
// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Tja, jag tänkte att det var lika bra att slipa ur rejält när jag ändå höll på
Insug: 180 grader
Överström: 134 grader
Utblås: 185 grader (ska upp till 195 grader OM jag får liv i den...)
Förgasare: 12 mm uppslipad till "Garageportare"
Kolvjack: Rejält
Avgas: Original med kortad krök 12 cm
Måste ju börja någonstans

// Andazon

Insug: 180 grader
Överström: 134 grader
Utblås: 185 grader (ska upp till 195 grader OM jag får liv i den...)
Förgasare: 12 mm uppslipad till "Garageportare"
Kolvjack: Rejält
Avgas: Original med kortad krök 12 cm
Måste ju börja någonstans


// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Hej.andazon skrev:Tja, jag tänkte att det var lika bra att slipa ur rejält när jag ändå höll på![]()
Insug: 180 grader
Överström: 134 grader
Utblås: 185 grader (ska upp till 195 grader OM jag får liv i den...)
Förgasare: 12 mm uppslipad till "Garageportare"
Kolvjack: Rejält
Avgas: Original med kortad krök 12 cm
Måste ju börja någonstans![]()
// Andazon
Kan det vara att kolvjacket är FÖR stort kanske ?
Stefan
Jag har varit med om liknande fenomen det sprutade ut bensin/luft bakvägen ut ur förgasaren på två st zundapp cx50 som jag gjorde iordning samtidigt .det gav mig några sömnlösa nätter dagarna innan vi skulle åka till mellsta .Felet satt i avgassystemet bytte ljuddämpare till en modell med grövre dimension så var problemet borta.
prova att starta moppen utan avgassystem eller bara med kröken så får du se om det blir bättre.
Eller det kanske räcker med att ta bort burken längst bak på ljuddämparen
prova att starta moppen utan avgassystem eller bara med kröken så får du se om det blir bättre.
Eller det kanske räcker med att ta bort burken längst bak på ljuddämparen
Är det då inte bättre imorgon bitti vid 7-draget?
Ingen är vaken och de som är vakna ser inget då de har fullt upp med en rejäl bakfylla
Skämt åsido...
Sven, du skrev om att byta till ett grövre avgas som en lösning då du hade samma problem. Kunde du varva upp, eller hade du samma problem som jag att det bara gick att varva litegrann?
// Andazon
Ingen är vaken och de som är vakna ser inget då de har fullt upp med en rejäl bakfylla


Skämt åsido...
Sven, du skrev om att byta till ett grövre avgas som en lösning då du hade samma problem. Kunde du varva upp, eller hade du samma problem som jag att det bara gick att varva litegrann?
// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
-
- Forumsponsor
- Inlägg: 2305
- Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Är rädd för att du hade för skoj med dremeln!
Dom där porttiderna är inte att leka med + att den inte blir lätt att köra
med endast två växlar om du får fart på den.
Men som sagt, den kräver nog "mycket mat", prova med att höja nålen max
och se ifall den svarar. Spottar tillbaka gör i princip alla kolvstyrda motorer.

Dom där porttiderna är inte att leka med + att den inte blir lätt att köra
med endast två växlar om du får fart på den.
Men som sagt, den kräver nog "mycket mat", prova med att höja nålen max
och se ifall den svarar. Spottar tillbaka gör i princip alla kolvstyrda motorer.