Men då gäller det ju att först och främst att få alltihop att starta överhuvudtaget

// Andazon
Låter som du skulle behöva 6-7 växlar till.andazon skrev:
Varvar som tusan, men stendöd under halvt maxvarv...
andazon skrev:Cylindern som jag använt är en som jag hittade hos en släkting förra sommaren och som legat där sedan 80-talet. Den var redan urpluggad och uppborrat insug.
Jag har endast slipat ur insug nedåt + utblås uppåt, samt justerat bägge sidledes. Då kolven täckte halva spolkanalen i nedersta läget, så har jag även justerat kolvtoppen så att spolkanalerna öppnar helt. De har även fått en liten justering uppåt + bakåt mot insuget. Naturligtvis så har de blivit vidgade också.
Förgasaren (ca 13 x 15 mm) köpte jag "färdig" på Tradera för en hundring.
Går det inte att få fart på denna cylinder, så finns det fler att försöka skrämma upp lite senare...
Jag ska prova framöver med annan förgasare, en orörd kolv + grövre avgas.
Var ute och testade idag med gps, snyft...
Gjorde ca 28 på 1:an och 41 på 2:an med original drevning och lite dåligt med luft i däcken...
Så att man nästan får skämmas
// Andazon
Skäms inteandazon skrev:Cylindern som jag använt är en som jag hittade hos en släkting förra sommaren och som legat där sedan 80-talet. Den var redan urpluggad och uppborrat insug.
Jag har endast slipat ur insug nedåt + utblås uppåt, samt justerat bägge sidledes. Då kolven täckte halva spolkanalen i nedersta läget, så har jag även justerat kolvtoppen så att spolkanalerna öppnar helt. De har även fått en liten justering uppåt + bakåt mot insuget. Naturligtvis så har de blivit vidgade också.
Förgasaren (ca 13 x 15 mm) köpte jag "färdig" på Tradera för en hundring.
Går det inte att få fart på denna cylinder, så finns det fler att försöka skrämma upp lite senare...
Jag ska prova framöver med annan förgasare, en orörd kolv + grövre avgas.
Var ute och testade idag med gps, snyft...
Gjorde ca 28 på 1:an och 41 på 2:an med original drevning och lite dåligt med luft i däcken...
Så att man nästan får skämmas
// Andazon