Setup: 2009
Cylinder: 6,5 hk "60cc" 39,50 flinta kolv=52cc
Topplock: Max planat org lock
Förgasare: 16mm motorsågs
Koppling: orginal med blästarde skivor
Drevning: 12,14/32
Avgasrör: Effektljuddämpare å kortad krök eller avstämt
Växlar: 2 växlad hand
Setup: 2010
Cylinder: DT 43mm portad
Topplock: Zündapp/ DT
Förgasare:20-24mm
Insug: Eget
Reeds: Hebo
Block: Match portat efter cylindern
Vev: Kanske blir strokad till 45mm slag
Avgasrör: Nytt avstämt till DT cylinder
Börjar med bilder ifrån när jag fick den(fick den av en i min släkt

Cylindern, förgasaren och avgas röret satt inte på den när jag fick den


Sen har jag satt på allt



Gjorde en film också http://www.youtube.com/watch?v=i5A30_1kL90
Sen började jag tycka att den inte gick så himla fort. Så då frågade jag pappa om han kunde borra en cylinder åt mig till 39,50mm kolv
De gjorde han


Bilder på detta
Var tvungen att svarva ett hjul som wiren skulle gå i...annars fick jag gashäng=inte kul



Gjorde ett insug av en hockey puck


Sen tyckte jag inte att det räckte ändå

Så då blev det att bygga ett avstämt rör

Det var andra gången jag svetsa med gas svets. Vi har ingen MIG

Nästan klar. Såg att kröken blev skit


Då var röret nästan klart. Gjorde om det lite nästa dag. Det tog i när man körde i ett gupp eller svänge




Då började jag gilla axxet men inte helt topphastigheten

Film på det
http://www.youtube.com/watch?v=vSpia1C_sR0&feature=channel
Så nu under vintern kommer det komma på en Yamaha DT 43mm cylinder och en zündapp miniterm topp

Inte min motor(lånad bild)

Har också polerat kopplings kåpan


Tillsist lite bilder på cylinder och topparna som jag har köpt, Fick allt för 400kr och ett vevstakes byte på en k50 vev




Kommer mer bilder under vinter
MVH Gurra



2 bilder på min sachs också



Sitter en 60cc på den som pappa har borrat, från början 3,5hk cylinder <!-- </EdIndex> --></div>