Crescent 1237

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
amazonsport

Crescent 1237

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg en annons på nätet och kunde bara inte låta bli. Den var ju så söt :lol:

Bild

Dessutom var priset bra och jag blev ännu gladare när jag fick höra hur tyst och fint motorn gick, tjohoo!!
Så det blev såklart affär och nu står den i garaget och får lite omvårdnad och lackbättring där så behövs..

:roll: Kanske kan den behöva lite lite viktkompensering också så småningom..

Någon som har tips för att hjälpa den upp 10 km/h i maxfart? Detta är min första Saxmotor så jag e en rookie på dom.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha de e för roliga de där :P du kan alltid köpa dej en urpluggad cylinder och 12mm förgasare....

men du har stavat "sachs" fel :o :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg! Det är en jätteskoj moped. Vi köpte en i höstas också, men din är bra fräschare.

En 12'as bing och 3,5 hk cylinder gör 10km/h extra. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara att gratulera,måste ekänna att jag tittade på annonsen jag med men hade precis köpt en Monarscoot då.
Den är ju i ett jäkligt trevligt skick.
5,5 och en 17bing är väl nästa steg,men Jossans förslag är nog perfekt med tanke på den låga vikten på din modell.
Ännu en gång grattis :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så där ser en stummis ut när man tar bort tanken. Jag tror att ramarna är ganska lika, stummisen har även böjen vid styrhuvudet..jag hade en sån på gång i höstas (men den hette monark) å allt var klart han skulle bara fundera ut priset. När jag senare ringde å frågade varför han dröjer så berättade han att dom köpt den av en bekant & när den bekanta fick höra att dom skulle sälja så satte han stopp å ville ha tillbaka den. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Så där ser en stummis ut när man tar bort tanken. Jag tror att ramarna är ganska lika, stummisen har även böjen vid styrhuvudet..jag hade en sån på gång i höstas (men den hette monark) å allt var klart han skulle bara fundera ut priset. När jag senare ringde å frågade varför han dröjer så berättade han att dom köpt den av en bekant & när den bekanta fick höra att dom skulle sälja så satte han stopp å ville ha tillbaka den. :cry:
Ganska lika är rätta orden. Har för mig den från början är baserad på den fetaste bruxmodellen: 1159 (grova rör i A-ramen)
Ramröret upp tiil styrhuvudet är kortare, A-ramen som håller bakhjulet har jag för mig är kortare i undre staget. Och Styrlåset på dom riktiga stummisarna sitter frammåt <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart du ska ha en redcylle på den , dreva hårt och och trampa dig till farliga farter :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag kör reedcylle på min pack men tycker det är lite trist insugsljud från dessa vid gaspådrag :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jag kör reedcylle på min pack men tycker det är lite trist insugsljud från dessa vid gaspådrag :roll:
Vad är det för fel med en moppe som låter som en kåt älg som har halsfluss?

Nymans 2013 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar intressant med Reed cylinder men det blir nog lite försiktigt trim med "tappad" plugg och någon kugg drevat.

Tack för tipsen, de är alltid kul att få här.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar