Nevada redneckstyle.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Verkar få bli ett vanligt crossdäck bak. Kanterna på grovdäcket är så tjocka att det blir knappt med utrymmet i fälgen. Har lyckats o klämma slängen fyra gånger nu, brukar aldrig vara problem med det annars... :oops:

så här blev det fram.

Bild
valiant1970
Inlägg: 51
Blev medlem: 05 okt 2013, 23:57
Ort: Enköping

Inlägg av valiant1970 »

Kul att du vågar busa till det så! Själv har jag en orginal Nevada 82a som min grabb vill ha till 15årsdagen,har inte bestämt mig än om han ska få den,lutar åt det...
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5029
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

På tal om Nevada, den här släpade jag ut ur sitt garage idag:
Bild

Vet inte när den var igång senast men ägaren fyllde 15 typ 2006 så det var nog ett tag sedan sist..

Motorn går runt men någon gnista syntes inte till.

Bild

Matching numbers gör väl ingen större skillnad i det här skicket kanske men 17mm ubåt å 60cc blir man lite gladare av iaf.


/ P
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 3107
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

volvomannen skrev:
så här blev det fram.

[img]bild[/img]
Snyggt! mistick_yes.gif
HSE
Inlägg: 5963
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Om du vill kolla hur min liknade Puch blev så kolla här: http://italia50cc.forum24.se/italia50cc ... 12-15.html
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Hur mycket knåp var det för att få dit en sådan motor? Tänker på motorfästena, linjerade dreven direkt eller fick du ändra där?
HSE
Inlägg: 5963
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Fick kapa bort de gamla motorfästena så långt in jag kunde. Sedan passade jag in motorn så den låg i linje och fick plats mellan svingen och framskärmen. När jag var nöjd gjorde jag mallar i papp som jag sen skar ut nya motorfästen i plåt efter. Dessa punktade jag mot ramen,hängde dit motor och kedjan och kollade allt. Borde sedan kunnat helsvetsa men motorns topp tog i framskärmen när gaffeln fjädrade ihop så jag fick kapa bort svetspunkterna och justera igen. Men andra gången fungerade allt och jag kunde helsvetsa nya motorfästena mot gamla ramen.
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Jaha då kör vi igen. Har haft noll inspiration och lust men det börjar röra på sig igen.

Lådan är hopsatt, nya lager packboxar packningar monterade.

Cyl topp kolv o fläkteri nästa.

Var ute o gick idag på nyårsdagen och kollade in öringpremiären i Råå-ån i Helsingborg massor med fiskare mindre med fisk...
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5029
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

volvomannen skrev:Jaha då kör vi igen. Har haft noll inspiration och lust men det börjar röra på sig igen.
Trevligt, då kanske jag kan hämta lite inspiration från dig till min skruttMontana. :)

Sitter en 3växlad på med Puch Ranger-cylle men just nu lutar det åt en 4vxl med uppfräst vevhus..

:)

/ Patrik
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Jaha efter fadäsen med sur motor så har vi nästa problem den frikopplar inte?

Har spänt wiren allt vad det går och tagit det sista med polygrip inge frikoppling.

ideer?
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1578
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

volvomannen skrev:Jaha efter fadäsen med sur motor så har vi nästa problem den frikopplar inte?

Har spänt wiren allt vad det går och tagit det sista med polygrip inge frikoppling.

ideer?
Hade samma tendens på min Portugal-Sachs, den hade kanske stått stilla länge.
Där fick jag plocka av lamellerna och dela dom med kniv, hela paketet satt tajt samman.

Det finns givetvis fler orsaker men det är ett förslag.
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Jo det förstås men den har ju varit helt isär på bänken så...
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1578
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

volvomannen skrev:Jo det förstås men den har ju varit helt isär på bänken så...
OK, då kan vi utesluta det.

För kort tryckstång, av någon anledning?
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Nja det är ju ingen tryckstång på puch utan det sitter en Så kallad dragbult längst ut i paketet. Sitter nu och funderar på om det är så att den där brickan som sitter bakom paketet och framför den inre segersäkringe är det som spökar, satt ingen bricka innan, så kanske att det blir för lite som dras ut nu?
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

Kopplig fixad, det var dragbulten som var väldigt trött men hade några gamla som jag byggde ihop till en pigg dragbult :D
Skriv svar