Svag på låga varv.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Putte

Svag på låga varv.

Inlägg av Putte »

Renoverade en 2vxl fläktkyld sachs motor till min 2013. Lager packboxar packningar är bytade. Seriös schimsning utförd. Den fick ny kolv och ny 3,5 cylinder + 12mm förgasare. Provkörningen blev inte munter. Den varvade inte ut + svag på låga varv. Kostaterade att böjen gick 25cm in i ljuddämparen, kortade denna och nu varvar den rejält. Men varför är den svag när jag ska starta från stillastående och i uppförsbackar. Har kollat tändningen, provat 8,5 förgasare, flyttat trottelnål, provat olika stift, inget sot, tomgång funkar. Men fortfarande är den svag och låter det mest bööööö innan den kommer upp i lite varv sen går den riktigt bra. Någon som har något tips vad som felar denna maskin.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

Byt munstycket under tråttelnålen, om det är en ny förgasare.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

är den inkörd än? kolvringarna måste slita in sig innan den får rätta orken.

erlan
Svartsjö
Forumsponsor

Inlägg av Svartsjö »

Kan du ha för sen tändning, Sachs mår väl bra med mycket förtändning för att orka på låga varv?
Användarens profilbild
Hakan

Inlägg av Hakan »

Både föraren ,krässänten, å saxen e sura för alla ggr jag kört upp jämsides å frågat -Ska du hanka ? Därför vill den inte. Köp en riktig moped ist, köp en Husqvarna. mefipallina_yahoo.gif
Putte

Inlägg av Putte »

Nä du Håkan, di där husqvarna maskinerna får du ha för dej själv. Nålmunstycket är jag tveksam till, eftersom jag provat kina 12:a, orginal 8,5, bing 12:a med samma resultat förutom något lägre toppvarv med 8,5. Kolvringarna borde gått till sej då jag kört några mil med kolv o cylinder innan renoveringen. Så det blir väl till att fundera vidare. Uppdaterar om/när det löst sej, det är ju ett tag till vårrallyt.
Skriv svar