Svag på låga varv.
Svag på låga varv.
Renoverade en 2vxl fläktkyld sachs motor till min 2013. Lager packboxar packningar är bytade. Seriös schimsning utförd. Den fick ny kolv och ny 3,5 cylinder + 12mm förgasare. Provkörningen blev inte munter. Den varvade inte ut + svag på låga varv. Kostaterade att böjen gick 25cm in i ljuddämparen, kortade denna och nu varvar den rejält. Men varför är den svag när jag ska starta från stillastående och i uppförsbackar. Har kollat tändningen, provat 8,5 förgasare, flyttat trottelnål, provat olika stift, inget sot, tomgång funkar. Men fortfarande är den svag och låter det mest bööööö innan den kommer upp i lite varv sen går den riktigt bra. Någon som har något tips vad som felar denna maskin.
-
Nä du Håkan, di där husqvarna maskinerna får du ha för dej själv. Nålmunstycket är jag tveksam till, eftersom jag provat kina 12:a, orginal 8,5, bing 12:a med samma resultat förutom något lägre toppvarv med 8,5. Kolvringarna borde gått till sej då jag kört några mil med kolv o cylinder innan renoveringen. Så det blir väl till att fundera vidare. Uppdaterar om/när det löst sej, det är ju ett tag till vårrallyt.