Glasfiberkopior till F50 sidokåperna och glasfiberskärmarna?
Glasfiberkopior till F50 sidokåperna och glasfiberskärmarna?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har börjat bygga på min GLX nu, och saknar således sidokåperna till den! Jag känner en som kan gjuta av dem i glasfiber. Men han undrar hur eftertraktat det skulle vara med glasfiberkopior? För det blir då billigare för mig, då han måste göra formen först, och ju fler kåpor som gjuts, desto mindre del av totalkostnaden går åt för att tillverka formen.
Och är det många som vill ha glasfiberkopior kan han tillverka och sälja!
Sen tjatar han även på mig om glasfiberskärmarna som satt original på vissa F50. Han vill få tag i något exemplar och göra kopior av dem!
Någon som kan vara villiga att låna ut sina skärmar för kopiering?
Detta är mest en fråga hur efterfrågan är på F50 sidokåper i glasfiber! <!-- </EdIndex> --></div>
Och är det många som vill ha glasfiberkopior kan han tillverka och sälja!
Sen tjatar han även på mig om glasfiberskärmarna som satt original på vissa F50. Han vill få tag i något exemplar och göra kopior av dem!
Någon som kan vara villiga att låna ut sina skärmar för kopiering?
Detta är mest en fråga hur efterfrågan är på F50 sidokåper i glasfiber! <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tänkte mest att F50 delar är svåra att få tag i, så man skulle ju kunna göra kopior i glasfiber så mopparna ser mer kompletta ut!
<!-- </EdIndex> --></div>
Men man spar ju lite vikt.Braxmatte skrev:Va f-n det är väl ingen plastanka
Plåt ska det vara
Del ska skramla när man ramlar inte flyga plastbitar åt alla håll

Tänkte mest att F50 delar är svåra att få tag i, så man skulle ju kunna göra kopior i glasfiber så mopparna ser mer kompletta ut!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men det finns nog en och annan orginalrenoverare som vill ha tag i grejer gjorda av rätt material, och om man vill går det ju också "uppgradera" lite. Jag antar att orginalgrejerna är gjorda av huggen glasfibermatta och polyester, det är det billigaste och vanligaste alternativet. Dels finns alltid alternativet att gjuta glasfiberdelar tjockare för att få mer styrka, det fungerar oftast bra så länge vikt eller utrymme "på baksidan" inte är ett problem.
Om man t.ex. använder glasfiberväv, epoxy, och vakuumgjuter det hela istället får man helt annan styrka på grejerna, det blir starkare både när man jämför vikt och tjocklek... men det skiljer ju en del i pris då också.
Kanske ska nämna att det är mig det pratas om i första inlägget, jag jobbade med att bygga glasfiberbåtar och pysslar lite med gjutning fortfarande när något behövs. Tänkte att nytillverkning av lite grejer i stil med skärmarna både kan hjälpa orginalrenoverare och fylla på mitt tomma bankkonto en aning...
Trevligt att de att det finns folk som är beredda att låna ut skärmar, hoppas att det fortfarande gäller när temperaturen ute stigit såpass mycket att det går jobba i garaget! <!-- </EdIndex> --></div>
Det är väl just det som är orsaken till att glasfiberskärmarna är sällsynta idag.NiklasHögberg skrev:...flyga plast som man måste skaffa nytt.

Om man t.ex. använder glasfiberväv, epoxy, och vakuumgjuter det hela istället får man helt annan styrka på grejerna, det blir starkare både när man jämför vikt och tjocklek... men det skiljer ju en del i pris då också.
Kanske ska nämna att det är mig det pratas om i första inlägget, jag jobbade med att bygga glasfiberbåtar och pysslar lite med gjutning fortfarande när något behövs. Tänkte att nytillverkning av lite grejer i stil med skärmarna både kan hjälpa orginalrenoverare och fylla på mitt tomma bankkonto en aning...

Trevligt att de att det finns folk som är beredda att låna ut skärmar, hoppas att det fortfarande gäller när temperaturen ute stigit såpass mycket att det går jobba i garaget! <!-- </EdIndex> --></div>