Glasfiberkopior till F50 sidokåperna och glasfiberskärmarna?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Glasfiberkopior till F50 sidokåperna och glasfiberskärmarna?

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har börjat bygga på min GLX nu, och saknar således sidokåperna till den! Jag känner en som kan gjuta av dem i glasfiber. Men han undrar hur eftertraktat det skulle vara med glasfiberkopior? För det blir då billigare för mig, då han måste göra formen först, och ju fler kåpor som gjuts, desto mindre del av totalkostnaden går åt för att tillverka formen.

Och är det många som vill ha glasfiberkopior kan han tillverka och sälja!

Sen tjatar han även på mig om glasfiberskärmarna som satt original på vissa F50. Han vill få tag i något exemplar och göra kopior av dem!
Någon som kan vara villiga att låna ut sina skärmar för kopiering?

Detta är mest en fråga hur efterfrågan är på F50 sidokåper i glasfiber! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en skärm som jag redan lovat bort, till Raketbasen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en bakskärm för utlåning. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa jag har framskärmen :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag kanske kan fixa en sidokåpa, jag har ett kedjeskydd också om du behöver det :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va f-n det är väl ingen plastanka
Plåt ska det vara thumb_up
Del ska skramla när man ramlar inte flyga plastbitar åt alla håll :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm de ska skramla o bli bucklor som man kan rikta. inte flyga plast som man måste skaffa nytt. haha <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eh ... rikta en skärm snyggt :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det ska väl inte riktas snyggt
Lite bulor och repor kallas väl för patina :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->allt går att rikta. de e bara fråga om tid o kunskap. inte för ja kan men de finns säkerligen de som kan rikta o fixa de mesta om de behövs. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Va f-n det är väl ingen plastanka
Plåt ska det vara thumb_up
Del ska skramla när man ramlar inte flyga plastbitar åt alla håll :bike_pedalare:
Men man spar ju lite vikt. :wink:

Tänkte mest att F50 delar är svåra att få tag i, så man skulle ju kunna göra kopior i glasfiber så mopparna ser mer kompletta ut! :) <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:...flyga plast som man måste skaffa nytt.
Det är väl just det som är orsaken till att glasfiberskärmarna är sällsynta idag. :roll: Men det finns nog en och annan orginalrenoverare som vill ha tag i grejer gjorda av rätt material, och om man vill går det ju också "uppgradera" lite. Jag antar att orginalgrejerna är gjorda av huggen glasfibermatta och polyester, det är det billigaste och vanligaste alternativet. Dels finns alltid alternativet att gjuta glasfiberdelar tjockare för att få mer styrka, det fungerar oftast bra så länge vikt eller utrymme "på baksidan" inte är ett problem.
Om man t.ex. använder glasfiberväv, epoxy, och vakuumgjuter det hela istället får man helt annan styrka på grejerna, det blir starkare både när man jämför vikt och tjocklek... men det skiljer ju en del i pris då också.

Kanske ska nämna att det är mig det pratas om i första inlägget, jag jobbade med att bygga glasfiberbåtar och pysslar lite med gjutning fortfarande när något behövs. Tänkte att nytillverkning av lite grejer i stil med skärmarna både kan hjälpa orginalrenoverare och fylla på mitt tomma bankkonto en aning... :wink:
Trevligt att de att det finns folk som är beredda att låna ut skärmar, hoppas att det fortfarande gäller när temperaturen ute stigit såpass mycket att det går jobba i garaget! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju alltid kul när nån tillverkar nåt.
vissa delar är det ju sjuka priser på också
som dessa t.ex
Bild

alla 3 är det 4- pet mekanismen på , som det verkar vara guldpriser på :( <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på hur aktiv tråden (inte) är så verkar intresset för nya glasfibergrejer inte vara så enormt högt i alla fall... <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle tro att intresset är ganska stort , köpte själv hemmagjorda plastkåpor till en Golden Champ (fot), och är väldigt tacksam till dom som orkar/kan tillverka <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar