
Jag gillar ditt bakdrev

Hoppas du hittar en 4-vxl motor


Använd Google translate!Lången skrev:Där sa du nått, har inte ens tänkt på det. Är det tyska ebay jag ska söka på då eller+Är så sjukt dålig på tyska så jag vette fan om jag klarar av att köpa en motor där
ja det är ebay.de , men du kan ju bli medlem på .com , lite enklare på engelskaLången skrev:Där sa du nått, har inte ens tänkt på det. Är det tyska ebay jag ska söka på då eller+Är så sjukt dålig på tyska så jag vette fan om jag klarar av att köpa en motor där
'Om du vill köpa en 4-pet i Sverige med tysk 4,3 cylle och kyrkportare , så kommer du INTE billigare undan , jag menar att du kan hitta andra på ebay <!-- </EdIndex> --></div>Lången skrev:Ja det var ju lite dyrt, som att köpa n i sverige typ. Men jag ska hålla ögonen öppna, ser ni nån vettig motor så kan ni ju höra av er här, den behöver inte vara komplett då jag kan ta delar från andra motorn. Men bäst hade varit om den var startklar så att säga.
<!-- </EdIndex> --></div>Lången skrev:Hej hopp!
Håller på med en DBS panter som jag tänker ha som åk moppe, kommer bli i hyffsat orginal skick förutom lite trim och andra små grejor. Här kommer lite bilder på det jag har gjort än så länge.
Motorn är en 3 växlad sachs med en oportad 43mm Yamaha Dt cylinder, förgasaren är på 20mm.
Ramen lackad, framgaffeln är olackad än så länge, men ville sätta ihop den för att få i motorn så jag kunde starta upp den.
Måste fråga....hur fick du på DT-cylindern på Sachsmotorn?
Behövde du bearbeta något i blocket, och stämde bultmönstret ???
Motorn på plats i ramen.
Tanken på och i bensin och kicka, startade på 3:e kicket
Tanken och kåporna lackade, här ser tanken ljusgul ut, men det är den inte. Den riktiga kulören syns på bilden under.
Satte på tank och kåpor lite provisoriskt på ramen för att få en helhetsbild.
Har suttit några kvällar och räknat ut en pipa åt motorn, här har jag skrivit ut mallar på papper och klippt ut dom.
Här är dom överförda på 1,2mm plåt och utskurna, alla utom headern.
Det blir en ganska snäll pipa så jag slipper växla så mycket, den är avstämd till 9000 varv. Nu ska bitarna bara rullas och svetsas ihop sen kan man ut och prova bågen