Vill ha att det skall vara en bricka på axel som är markerad på bilden, bör ligga en bricka ovanpå rullarna och därefter drevet.
På motorn vi håller på med fanns ingen bricka,och som jag ser det ska det vara en bricka där.
Någon som kan detta ?
Och hur skall den se ut ?
Det är ett tag sen jag mekade med min men jag tror att äldre motorer ska ha en bricka.Dom senare motorerna har en utgjutning på drevet o då utgår brickan.Notera TROR!Kolla tapparna på 1ans drev så de är runda.Är de ovala faller 1ans växel gärna ur.
Mange75 skrev:Det är ett tag sen jag mekade med min men jag tror att äldre motorer ska ha en bricka.Dom senare motorerna har en utgjutning på drevet o då utgår brickan.Notera TROR!Kolla tapparna på 1ans drev så de är runda.Är de ovala faller 1ans växel gärna ur.
Nog vill jag minnas att det är en utgjutning på drevet, har dock lagt dessa delar i bilen för att ha med och tvätta på jobb imorg. Så jag återkommer med foto på drevet imorgon.
Jag har fått fatt på Puch verkstadshandbok, men det står inget om att brickan inte skall vara där. Står bara hur den skall monteras.
Men som jag mindes är där en utgjutning på drevet.