Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334 Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län
Inlägg
av NiklasHögberg » 30 jan 2014, 19:32
visar den igen tro det eller ej så är den inte rostlagad!
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257 Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.
Inlägg
av Hynboholm » 30 jan 2014, 19:41
En av mina. MB 250TD -89.
Står och vilar i garage vintertid
mopedus
Inlägg: 468 Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00
Ort: Knivsta kommun
Inlägg
av mopedus » 30 jan 2014, 20:54
Hur får ni upp bilderna?
Forumbilder.se funkar ju skit.
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257 Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.
Inlägg
av Hynboholm » 30 jan 2014, 21:19
mopedus skrev:
Forumbilder.se funkar ju skit.
Funkar utmärkt för mig.
Patrik
Inlägg: 5029 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 30 jan 2014, 22:26
pangerva skrev: 1973 är den snyggaste årsmodellen på 140
zappafan skrev: Nix,
1969
Dan L skrev: jag tycker 1967
Ni har fel allihop, 1970 skall det vara.
/ P
Amarace
Inlägg: 2189 Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport
Inlägg
av Amarace » 30 jan 2014, 23:05
Håller med Patrik, -70 är den ultimata årsmodellen av 140
SachsMekarn
Inlägg: 4094 Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län
Inlägg
av SachsMekarn » 30 jan 2014, 23:21
Kan väll inte skilja så mycket mellan årsmodellerna på 140?
Amarace
Inlägg: 2189 Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport
Inlägg
av Amarace » 31 jan 2014, 00:53
SachsMekarn skrev: Kan väll inte skilja så mycket mellan årsmodellerna på 140?
Skiljer en hel del, kan skriva ner det, men det skulle ta mycket plats
Men grovt så är 70 sista årsmodellen med dom fina framskärmarna (låg kant), fick friskluftutsläpp under bakrutan samt nackstöd fram och bälten bak. 71 fick längre bärarmar/momentstag bak, skärmar med högre kant, front med luftintag o.s.v.
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840 Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Inlägg
av pangerva » 31 jan 2014, 08:38
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Patrik
Inlägg: 5029 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 31 jan 2014, 11:18
Lägger in en bild åt "säcken":
Nä, det är inte den vita skåpbilen som är hans..
/ P
GlobalNomad
Inlägg: 275 Blev medlem: 12 dec 2013, 07:27
Ort: Nordingrå och Jomtien, Thailand
Inlägg
av GlobalNomad » 31 jan 2014, 11:45
Hasse skrev: Fin bil
Hmm, Nordingrå ser jag. "nästan" granngårds.
Jajjamän, Fällsvikshamn närmare bestämt
GlobalNomad
Inlägg: 275 Blev medlem: 12 dec 2013, 07:27
Ort: Nordingrå och Jomtien, Thailand
Inlägg
av GlobalNomad » 31 jan 2014, 11:47
2takt68 skrev: GlobalNomad skrev: Här är min nuvarande bil, en -36 Ford Roadster. Håller fö på att samla ihop grejer för att återskapa frugans -70 KS50.
Jösses en sån vacker bil köptes den färdig eller har du renoverat själv?
Köpt färdig av en plåtslagare i Täby. Har alldeles för lite tid hemma i svedala för att kunna renovera en sån här.
GlobalNomad
Inlägg: 275 Blev medlem: 12 dec 2013, 07:27
Ort: Nordingrå och Jomtien, Thailand
Inlägg
av GlobalNomad » 31 jan 2014, 11:51
Hynboholm skrev: Hasse skrev: Fin bil
Hmm, Nordingrå ser jag. "nästan" granngårds.
Väldigt fin bil!!
Ser ut att vara Nordingrå färg på bilen också
Jodu, "M1755 Desert Sand" heter Fordfärgen, kanske inte förknippat med Nordingrå men den vinner i längden
Patrik
Inlägg: 5029 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 05 feb 2014, 18:48
SachsMekarn skrev: Kan väll inte skilja så mycket mellan årsmodellerna på 140?
Finns ju en del viktiga saker:
/ P
Patrik
Inlägg: 5029 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 05 feb 2014, 18:51
Inte med alla bilar som man kan få med sig en gräsklippare i kartong hem.
/ P