Arbetskostnad?!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

Arbetskostnad?!

Inlägg av NiklasHögberg »

Har tagit åt mig ett jobb på en vanlig treväxlad fotväxlad sachs till en compact.
Skall byta packboxen på utgående axel den innanför lagerbanan samt shimsa den. utöver packningasats o packboxar o shims begärde ja 500:- e de rimligt eller vad tycker ni?? kommentera gärna om de e dyrt eller billigt.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Alfredsson

Inlägg av Alfredsson »

Hur lång tid uppskattar du att det tar dig att utföra jobbet?
NiklasHögberg

Alfredsson skrev:Hur lång tid uppskattar du att det tar dig att utföra jobbet?
ja tar det hela i godan ro utan stress så de går åt några timmar. minst 3-4 skall tvätta allt ordentligt dessutom när den plockats isär.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

bara som en jämförelsse en mc verkstad tar 7-900 i timmen...
NiklasHögberg

volvomannen skrev:bara som en jämförelsse en mc verkstad tar 7-900 i timmen...
sant de. men detta e lite hobbyjobb dessutom. men 500:- verkar inte va som att råna ägaren till motorn iaf.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Alfredsson

Inlägg av Alfredsson »

NiklasHögberg skrev:
ja tar det hela i godan ro utan stress så de går åt några timmar. minst 3-4 skall tvätta allt ordentligt dessutom när den plockats isär.
Då tar du isåfall ca 130:- i timmen vilket ändå måste ses som snorbilligt.

I mitt yrke tar jag dom minst 425:- timmen
Vegge

Inlägg av Vegge »

volvomannen skrev:bara som en jämförelsse en mc verkstad tar 7-900 i timmen...
De betalar moms, sociala avgifter mm. Går ej att jämföra.
NiklasHögberg

Alfredsson skrev:
NiklasHögberg skrev:
Då tar du isåfall ca 130:- i timmen vilket ändå måste ses som snorbilligt.

I mitt yrke tar jag dom minst 425:- timmen
ja skönt då o veta att ja ej begärt något i överkant för de jobb ja skall göra.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Jag har tagit 2000:- för renovering av en flintamotor med tillhörande compact så 500 är ju ett väldigt generöst pris. Håller på med en monza 4 speed nu förövrigt.
G-son

Inlägg av G-son »

500kr är busbilligt för det jobbet, det är tidskrävande motorer att pyssla med för att inte tala om att man måste gilla dom för att inte frestas att skicka alltihop genom fönstret efter ett par timmar. :wink:

Jag vet inte vad du har för timlön, men du kan ju ta det som en liten anvisning om vad din tid är värd. Sedan funderar du lite på om du har för mycket fritid som du inte vet vad du ska göra med, eller om fritiden kanske är sällsynt och värd lite mer pengar eftersom du inte hinner med dina egna projekt när du tar dig an andras.

Jag har gjort detdär jobbet förr, och nu när jag vet hur gärna jag vill slippa att shimsa 3-4vxl Sachs kan jag säga att jag hade huggit till med en betydligt högre summa än din femhundring, både för att slippa jobbet och för att det behövs en rejäl summa pengar för att få mig att stå ut med det en gång till om jag får göra det ändå. :lol: Inget ont om dom motorerna, men om man som jag lärde sig meka på japanska grejer känns Sachsmekande väldigt ineffektivt.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Du kan dubbla priset utan att någon tycker att det är oskäligt.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Niklas du bestämmer själv, men alla tycks tycka att detta är billigt , och det tycker jag också, Jet Racing bytte ram lager och packboxar ä åt min suka för 1100, Om du tycker om att mecka och pula lite på din fritid så är det Ok att själv bestämma priset :D
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg

De e ju lite så också att ja gillar dessa motorerna o kan dem hyggligt. o 500:- för mig e ganska mkt pengar trots allt. frun studerar utan inkomst så de e min lön som ryker till de mesta. o då e en femhundring välkommen. kan hända ja begär nån hundring mer i slutet. men vill ju va snäll dessutom o inte råna folk för att man har dessa kunskaper.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

NiklasHögberg skrev:De e ju lite så också att ja gillar dessa motorerna o kan dem hyggligt. o 500:- för mig e ganska mkt pengar trots allt. frun studerar utan inkomst så de e min lön som ryker till de mesta. o då e en femhundring välkommen. kan hända ja begär nån hundring mer i slutet. men vill ju va snäll dessutom o inte råna folk för att man har dessa kunskaper.
Du är en vettig kille LYCKA TILL :D
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg

alf-johan skrev:
NiklasHögberg skrev:De e ju lite så också att ja gillar dessa motorerna o kan dem hyggligt. o 500:- för mig e ganska mkt pengar trots allt. frun studerar utan inkomst så de e min lön som ryker till de mesta. o då e en femhundring välkommen. kan hända ja begär nån hundring mer i slutet. men vill ju va snäll dessutom o inte råna folk för att man har dessa kunskaper.
Du är en vettig kille LYCKA TILL :D
Man får tacka. vill ju hjälpa till o va snäll o samtidigt ha gott samvete att ta lagom betalt.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar