56:an skrev:Jag har ett minne av en oljeplugg också, tror det var avtappning, och då undrade jag var det var för mening men den
Efter en tids körning så blir det så mycket olja i den så kopplingen slirar
Då ska man öppna pluggen och hälla i en skvätt lacknafta
sen trampar man runt lite utan att ha stiftet i för att tvätta ur oljan.
Tappa sen ur allt igen och kopplingen blir som ny, bara att åka.
56:an skrev:Jag har ett minne av en oljeplugg också, tror det var avtappning, och då undrade jag var det var för mening men den
Efter en tids körning så blir det så mycket olja i den så kopplingen slirar
Då ska man öppna pluggen och hälla i en skvätt lacknafta
sen trampar man runt lite utan att ha stiftet i för att tvätta ur oljan.
Tappa sen ur allt igen och kopplingen blir som ny, bara att åka.
Jag brukar skölja ur min efter vintern
Missat detta inlägg, men intressant läsning!
Kopplingen på min fp50 är som seg att börja ta när man cyklar och släpper kopplingen för att få fart på motorn.
Då kanske man kan prova denna procedur?
Vilken plugg/pluggar gäller det?