erlan skrev:vilken mekanisk verkstad som helst bör kunna fixa fyra nya häl med gänga mellan dom dåliga.
erlan
Lite lördagsshopping resulterade i att jag köpte mig ett M10 HeliCoil-kit väldigt likt Biltemas, dock för halva priset och det inklusive frakt ifrån UK.
Funkar inte det inte något vidare så blir det alternativet som du nämner.
För min del blev jag väldigt trött på HeliCoil på mitt jobb. Hade en kille i gruppen som var expert på att dra i skruvar snett och paja gängorna. I då med HeliCoil men till skruvar som skall ut och in ibland varje dag och där det kryper in smält plast så följde gärna gänginsatsen med skruven ut och måste bytas. Vi hade väldig förbrukning av HeliCoil.
Har just betalat mina räkningar och kunde då konstatera att elförbrukingen var onormalt hög för dec/jan. Hur mycket högre vet jag inte exakt men det handlar om ett par hundra kWh
Men jag har mina misstankar
Jag höll ju på och köra med Amazonen och motorvärmaren var på ett par timmar mest varje dag.
Såna där sugare är luringar för det känns inte förrän efteråt..
56:an skrev:Har just betalat mina räkningar och kunde då konstatera att elförbrukingen var onormalt hög för dec/jan. Hur mycket högre vet jag inte exakt men det handlar om ett par hundra kWh
Men jag har mina misstankar
Jag höll ju på och köra med Amazonen och motorvärmaren var på ett par timmar mest varje dag.
Såna där sugare är luringar för det känns inte förrän efteråt..
Det är inte spisplattorna som gått varma då?
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7