sTARTSIDAN

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
tompa
Kontakt:

sTARTSIDAN

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: Jag tycker det är fräckt av Jossan å ha en tjusig vårbild på startsidan när kylan biter tag i en så fort man går ut, puuhh -19 idag
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, ja den va fräsig.
Här i Sundsvall har vi några grader under minusstrecket och en starkt lysande sol. Riktigt behagligt måste ja säga :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->konstant 19-20 minus sen i morse här. inga mygg ute nu inte. haha <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fryser ni sörlänningar :D
kollar nu på termometern å här är det +2,8 grader :shock: å snön rasar från taket.. fan vad är det med vädret egentligen?? i tosdags var det -33 :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja fryser gör ja inte direkt. härdad då man åkt moppe året runt i 2 år!! men att ni har mild väder e knepigt juh. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På vädret igår så var det plusgrader i övre och nedre delen av sverige men i mitten var det mellan -10 till -20.
Imorse när jag skulle till skolan var det -17 här nu är det -6, ganska skumt väder faktiskt..... <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite mer exakt på fredag morgon var det fortfarande ca-30 lördag kring
-25 söndag kring -20 å på kvällen -1 :shock:
å nu blir det ännu varmare +3,4 ...sen är det väl -25 i morgon igen måste till stugan å skotta av taket på carporten ikväll! PANIK! 5x6 meter platt tak uhh :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Platt-tak i Sverige.. cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->och blötsnö slider_score.gif hate-wall.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jopp tyvärr :oops: lite svårt att beskriva men jag försöker.. stugan har ju traditionellt tak men carporten som sitter ihop med stugan är ungefär som ett altantak mao som en fortsättning av stugtakets ena långsida. Men eftersom jag har ett visst behov av tak höjd så kunde inte lutningen göras allt för brant ligger kanske på 30cm på 5m men den ska faktiskt vara djävligt brant om snön ska åka av sig själv.. Jag får ibland även skotta bodtaken trots enormt taklut.. Eftersom carporttaket har enkla takåsar (typ altantak)stället för fackverkstakstolar så är det taket känsligare å måste skottas när snödjupet övergår 25cm å även fast vi bor i Norrland så är nog 75procent av alla altaner, sidoutbyggnader, å carportar. av den modellen.
Oftast är det "fristående" carportar garage å hus som har fackverkstakstolar.. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har Doktorn äntligen kommit hem och börjat surfa runt men ser man på, det finns ännu okunnigt folk kvar här i svealand - klart att det finns
tak som har dåligt frånlut likaväl som det finns sörlänningar som inte
tror det ska snöa på hela vintern å inte vet att däckfirmor säljer vinterhjul med dubb :oops: Nä nog får vi vår beskärda del av det vita guldet.
Happy ending stooory.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Nu har Doktorn äntligen kommit hem och börjat surfa runt men ser man på, det finns ännu okunnigt folk kvar här i svealand - klart att det finns
tak som har dåligt frånlut likaväl som det finns sörlänningar som inte
tror det ska snöa på hela vintern å inte vet att däckfirmor säljer vinterhjul med dubb :oops: Nä nog får vi vår beskärda del av det vita guldet.
Happy ending stooory.... 8)
Dubb hjälper mot IS inte snö ... Använd ratten <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Jag var bara tvungen att lägga ut bilden som en påminnelse att det faktiskt är på väg mot vår i alla fall... Även om det känns långt bort just nu. Nästa veckas bild innehåller bitande vinterkyla igen.

Vi har faktiskt bara -2,4 idag och solsken. Riktigt härligt vinterväder! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi sa på jobbet igår eftermiddag att det märktes att det var lite ljusare ute. Härligt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haft så milt som bara -9 idag haha annars har vi haft 20 till 25 minus ett par veckor nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar