selma skrev:Lånade en pytteliten kylare 230x120 för att se om det går att gömma den lite diskret under tanken.Så på med motor o tank för att kolla blir tyvärr nån annan lösning där den blir mer synlig.
Nån som har nåt tips på nån pytteliten kylare som man slipper ha expansionskärl på.
Tanken är att köra med självcirkulation.
Vad kommer kylaren i från ? l åter som dom måtten jag hade på min från börja, vart en större sedan av orsaken att den gick varm. Men det egentliga problem var cirkulation och Luft i systemet . Min fick jag att fungera när expansions kärl och pump monterades.
Det tråkiga är väll när man ska ha den snygg som din då är det inget roligt med pump och kärl och dessutom så har du väll inte tänkt ha batteri och generator vad jag förstår. Har du sett Nisses slid Sachs på stummis ram ?
Stöddig blir den i vart fall.
Man lever i kompromissernas värld
Ja jag misstänker att det inte blir så mycket race med den här i sommar,utan mest ett testande av vad som kan tänkas funka
Nåt snyggbygge blir det ej
Men batteri blir det,men ingen generator.Så några 10 mila färder blir det icke
Ser grymt fett ut!
En liten undran: Vad har du gjort med framgaffeln?
Ser ut som bottenlänkfjädringen är borttagen?
Har du använt bakre fästet för bottenlänken att montera hjulaxeln i?
Försprånget blir ju helt annorlunda, om du använder originalframskärmen kommer den inte att lira med hjulets diameter.
Rocket Scientist skrev:Ser grymt fett ut!
En liten undran: Vad har du gjort med framgaffeln?
Ser ut som bottenlänkfjädringen är borttagen?
Har du använt bakre fästet för bottenlänken att montera hjulaxeln i?
Försprånget blir ju helt annorlunda, om du använder originalframskärmen kommer den inte att lira med hjulets diameter.
Framgaffeln är bara ihopsmockad tillfälligt,självklart så övergiver jag icke den stabila öhlinskonstruktionen.Bottenlänkarna ska på men nya gummin ;)
Säcken skrev:Ja tycker vi skiter i att sova ist, sov 3tim första natten å 2,5tim andra natten, tog ja fan längre tid å sätta upp å plocka ner tältet...