disktant skrev:Folk har ju blivit helt tokiga
tyckte jag betalade dyrt nr jag hittade en tysk med högkomp och 15mm Bing för 1100
JLO är det nya svarta vettu!
Ja men det är ju en vecka kvar på annonsen
folk har ju inte ens vett att buda rätt
man lägger bud i sista sekund för att få så billigt som möjligt
man trissar ju inte upp priset veckor i förväg
Man kan ju fundera på hur det går till om 10 pers lägger ett bud när det är 2 sekunder kvar, kan väll hända då att traderabasen inte hinner komma upp i maxbud innan auktionen avslutas
Heltokiga eller ej, jag tycker att det är kul att folk uppskattar kompakta förbränningsrum. Att ta ett std cylinderhuvud och sedan fräsa ned det för att få ett högre kompressionsförhållande ger inte samma resultat.
Det finns en utbredd missuppfattning och dyrkan av högt kompressionsförhållande där man inte inser vikten av att ha rätt form på utrymmet i vilket blandningsberedning och förbränning sker. Enda målet för ögonen är ett högt kompressionsförhållande...
När det gäller strategi vid nätauktioner, jag tycker mig ha sett flera exempel där det i sista stund läggs in väldigt höga bud. Jag tvekar på att slutpriset skulle blivit såpass högt om de hade haft tid att tänka efter...
Läs: Bud givning under ett längre tag.
Men, eftersom det är mänskligt tänkande inblandat så kan det ju bli hur som helst...