Lyckan slog till. Tappade skölden på fläkt sidan. Plååååååånk lät det. "Ärsh. Hade det varit min motor hade det raslat!" Men icke! Hittade en platt kåpa vid lasarettet backen i nyköping
ja, inget har hänt förutom att kört in motorn ordentligt. det som står på inköpslistan är 2 nya däck till sommaren, nya lager till framnavet. och en ny plåt till luckan.
och färg.
skulle köra ut han till garaget... "men jag kan nog vänta en extra dag till..." och så blev det inte av nästa dag, "men i morgon"... så åkte man på massor med jobb.. och så kommer man hem till det här...
det har blivit en snöscooter av han.
så han fick åka in i termogaraget och så blir det en uppskjuten besök med vespan i garaget och i stället har det blivit lite
ja, riktigt trevlig bil! har dock stått i 4 år innan jag fick den. och innan dess 2 år. hämtade den i somras, inte startad på många år. i med startgas, och lite färsk bensin, efter en halv timmes till och från startförsök. löste problemet genom att knacka på förgasaren med shiftnyckel... starta direkt efter, och har gjort så varje gång det är dags att varmköra den. ett halv varv på veven och den går igång, varje gång! dock inte igår... inte startad på några månader, men med lite knackande på förgasaren och lite startgas så gick han fint som fan. motorn är precis innan den ställdes av nyrenoverad. karossen är fin som tusan, dock underredet drabbat av oxidering. speciellt på förarsidan. har 2-3 lådor med reservdelar, speciellt motor delar.
Rolig bil. ! jag hade en. Det är en riktig packåsna. Den tål massor med last, över vad regpappren säger. Dessutom går den att köra, där inte andra bilar går fram.
Conrad Engström skrev:.... Det är en riktig packåsna. Den tål massor med last, över vad regpappren säger. Dessutom går den att köra, där inte andra bilar går fram.
Ja. Tror jag har allt under kontroll. En stäng på rätt diameter, och ett halv rör på en svets tång, sen metodiskt gå längst listen och pressa den till rätt form.
ja,tyvärr vart det lite mindre jobb igår och idag än jag trodde. hittade på roligare saker som att skruva ihop det sista på kompisen bränsle system på hans golf.
men slipat mellan turerna man inte kunde jobba två på bilen.
fint väder som attans idag! hoppas fler fick njuta. satt i t-shirt i lä och slipade och njöt ute i garaget.
fin liret kvar såklart, och en hel del plåt jämning.
spackel före eller efter grunden? har tänkt lite på det, någon som har något tips? jag brukar lägga spackel efter grundfärg, men andra förståsigpåare har hävdad att det är dumt