Jag hörde nån berättade att när dom kör dom där jättelastbilsekipagen med timmer ur regnskogar kan det hända att ett sånt där jättedäck kränger av fälgkanten in mot mitten av fälgen och blir lufttomt.
Vad gör man då inne i skogen med ett sånt slanglöst däck med massor av lager man knappt orkar röra?
Jo, dom tar sprejburken med startgas och sprutar runt inne i däcket och sen slänger in cigarettfimpen och kaaboooom sitter däcket på plats igen med luft i och allt färdigt och köra vidare
Vad jag har sett behöver man fotfarande pumpa däcket, explosionsångorna svalnar ju så trycket sjunker drastiskt igen. Fast på en lastbil har man ju redan kompressor och tryckluftsystem till bromsarna så det är bara att andvända en slang därifrån. Jag lacka en gång ett lastbilsflak och andvände lastbilens egna luft, smidigt!
En tanke bara men vore det inte rätt kul med en avdelning i forumet om mopedkuriosa eller liknande. Många av oss (i högsta grad mig själv) är ju väldigt intresserade av saker från tiden runt själva mopederna. Någon mer än jag som funderat i dessa banor?
Nu har man ju redan kört i 3 veckor till/från jobbet, men for ut i det fina vädret & skulle se om nån var i garage/vedkapning men icke ,blöt om skor å byxor blev man...(mycket slask/snö kvar på gator m.m)