KICKFUNKTION MONARSCOOT??
-
KICKFUNKTION MONARSCOOT??
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade alla modeller av Monarscoot kedjedriven kickfunktion eller bara ngn av motorerna? i så fall vilken?? funderar på o köpa en men det var ngn sak sprucken till kick funktionen, men motorn va de ingen skada på. tacksam för svar.
http://www.blocket.se/skaraborg/Monark_Monarscooter_25345821.htm?ca=7&w=3
//Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.blocket.se/skaraborg/Monark_Monarscooter_25345821.htm?ca=7&w=3
//Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar för bilderna fick mer foton på monarscooten ja har på gång. det var visst jlo mitor i den. men kick konstruktionen e ju den samma typ. ska söka lite efter kickdelar till det. de märks om man hittar ngt. ska försöka hämta mmopeden på söndag eftermiddag/kväll. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du en svets?då löser du nog hela konstruktionen själv.
Ta en ilo kick och kapa den ovanför splins delen,svetsa på ett gammalt framdrev så passar den delen på kick axeln.
Gör likadant på kickarmens neder del och svetsa fast en rundstav som passar i röret som sitter på ramen med hål för en sprint på baksidan och kapa till en lagom längd med kedja så borde det funka
Om du nu inte skulle få tag i orginal grejer vill säga det funkar ju alltid bäst
<!-- </EdIndex> --></div>
Ta en ilo kick och kapa den ovanför splins delen,svetsa på ett gammalt framdrev så passar den delen på kick axeln.
Gör likadant på kickarmens neder del och svetsa fast en rundstav som passar i röret som sitter på ramen med hål för en sprint på baksidan och kapa till en lagom längd med kedja så borde det funka

Om du nu inte skulle få tag i orginal grejer vill säga det funkar ju alltid bäst

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm funderar på vad de kan va för gods i delen som spruckit?? e de metall så svetsar o fixar ja den på jobbet där vi har rejäla grejer o svetsa med. e de alu så blir de svårare för mig o fixa. ev har ja originaldelar på gång vilket e de bästa till den. visar bild på den ja kanske hämtar i helgen.

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en monarscoot med ILO och kick.
Vilken del är det som spruckit? på min gick det främre drevet som sitter på kickaxeln in i motorn sönder men fick ett nytt tillverkat. kan ta lite bilder på det i morgon om du vill?
Slå till o köp annars gör jag det
(en bra polis ska aldrig tveka att slå till) <!-- </EdIndex> --></div>
Vilken del är det som spruckit? på min gick det främre drevet som sitter på kickaxeln in i motorn sönder men fick ett nytt tillverkat. kan ta lite bilder på det i morgon om du vill?
Slå till o köp annars gör jag det

(en bra polis ska aldrig tveka att slå till) <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det främre motorfästet i ramen behövde jag inte heller röra utan tog ett motorfäste till zundapp och kortadeav så passade det nästan rakt av i ramen.
Nejdå kapning är det inte frågan om,flinta motorn sitter nämligen med 4mm platt järn i ramen så dessa skall nytillverkas så zundappmotorn passar,så orginaljärnen och ramen blir orörda.NiklasHögberg skrev:ok finns ju billliga skapliga jlo o hitta e de inte synd o kapa om motorfästen o så?? mmm den ja ev ska köpa e orört originalskick med lätt patina på sina ställen,
Det främre motorfästet i ramen behövde jag inte heller röra utan tog ett motorfäste till zundapp och kortadeav så passade det nästan rakt av i ramen.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
okok bra de. kapa ska man inte göra i saker o ting om de e original. sj blir de o rulla fram med jlo motorn, <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68 skrev:Nejdå kapning är det inte frågan om,flinta motorn sitter nämligen med 4mm platt järn i ramen så dessa skall nytillverkas så zundappmotorn passar,så orginaljärnen och ramen blir orörda.NiklasHögberg skrev:ok finns ju billliga skapliga jlo o hitta e de inte synd o kapa om motorfästen o så?? mmm den ja ev ska köpa e orört originalskick med lätt patina på sina ställen,
okok bra de. kapa ska man inte göra i saker o ting om de e original. sj blir de o rulla fram med jlo motorn, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248