Köpte i höstas fjädringsgummi till min Saxoped 1960 från Ettans moped. Ångrar mig bittert nu Ett av dom gick av efter 4 mil På bilden, vänster Ettans fjädringsgummi, höger original 54 år... Har mailat Rubbermek om han kan hjälpa mig med nya, eller finns det några andra att rekommendera?
Senast redigerad av Racermoppe den 09 mar 2014, 20:00, redigerad totalt 3 gånger.
Racermoppe skrev:Köpte i höstas fjädrings"gummi" till min Saxoped 1960 från Ettans moped. Ångrar mig bittert nu Ett av dom gick av efter 4 mil På bilden, vänster Ettans fjädringsplast, höger original 54 år... Har mailat Rubbermek om han kan hjälpa mig med nya, eller finns det några andra att rekommendera?
Du har försökt att reklamera innan du gråter ut här?
Racermoppe skrev:Köpte i höstas fjädrings"gummi" till min Saxoped 1960 från Ettans moped. Ångrar mig bittert nu Ett av dom gick av efter 4 mil På bilden, vänster Ettans fjädringsplast, höger original 54 år... Har mailat Rubbermek om han kan hjälpa mig med nya, eller finns det några andra att rekommendera?
Du har försökt att reklamera innan du gråter ut här?
Mvh Patrik
Nej, det har jag inte gjort. Ska göra det på måndag. Men de är så plastiga, var tveksam redan när jag monterade dom. Den som är av känns som jag med handkraft kan dra av...
Racermoppe skrev:
Nej, det har jag inte gjort. Ska göra det på måndag. Men de är så plastiga, var tveksam redan när jag monterade dom. Den som är av känns som jag med handkraft kan dra av...
Ok. Väldigt mycket nytillverjat är ju tyvärr rena skräpet.
Ett tips annars är ju att försöka att reklamera innan man skriver om sitt missnöje på forum m.m.
Puchlasse skrev:Var det Rubbermeks eller Norscands gummin ? Ettan har båda.
Jag såg nu att det finns 2 varianter att köpa på Ettans, jag köpte tydligen de jag hittade först Satte dit de gamla originalen tills jag får tag på bättre, måste ju ha den körbar i det fina vädret
Jag ska ge dig ett gratis tips som funkar lika bra som nya gummin.
Ta ett par varv med cykelslang som du limmar ihop med solution och sedan trär du på de gamla utanför och vips så har du gummin som funkar lika bra som nya
blyfot skrev:Jag ska ge dig ett gratis tips som funkar lika bra som nya gummin.
Ta ett par varv med cykelslang som du limmar ihop med solution och sedan trär du på de gamla utanför och vips så har du gummin som funkar lika bra som nya
Braxmatte skrev:Det kan ju stå
"Av billig kinakvalitet" i beskrivningen så vet man vad man får
Påminner mig om när jag var inne på "Alvars" å köpte trottel till min NOS kyrkport.
Hålet i trotteln var för litet så nålen gick ej i och förklaringen jag fick var: ""-Det är ju inte riktigt original de här""
Lämnade tillbaka den och fick mina 160:- tillbaka, köpte en riktig Bingtrottel i Trollhättan istället för 170:-...
Å förresten, när jag var inne å fråga efter Nokian Kurir till Monarpeden så hade de inte det längre utan det var Speed som fanns, nä jag köpte inga däck..