Det låter bra att den drar fint hela vägen på slutet. Då är ju huvudmunstycket bra nära optimalt. Vad som sedan ska göras för att få den att gå bra från låga varv vid snabbt pådrag till fullgas som jag uppfattar problemet är nog att den behöver mer soppa vid pådrag genom att det blev bättre när du höjde nålen. Så lösningen kanske är att höja nålen ett hack till om det går eller lägga en tunn bricka under den befintliga låsningen. Det är dock ovanligt att man behöver höja nålen på en PWK, jag har alltid fått sänka dem.
Så lösningen kan också vara som du är inne på att prova med lite större huvudmunstycke. Om den inte börjar missa då på höga varv är du på rätt väg.
Jag vet inte hur Power Valve fungerar men att i vart fall Rexxy har behövt blockera den för att få motorer att gå bra. Jag har inte behövt göra det men tänkte att det kan vara ide för dig att testa om inget annat hjälper för man vill ju hellre att bränslemängden styrs av munstycken som man har koll på än någon egenskap som man inte begriper...
Det kan även vara värt att prova att justera luftskruven för att se om responsen blir bättre.
Det jag tyvärr inte har koll på är hur lågfartmunstycket påverkar i din situation. Det kan vara idé att köpa några sådana och testa lite olika varianter men det är inget jag har behövt hålla på med varken på PWK 24 eller PWK 28. Båda dessa har jag fått att gå perfekt med markant hästspark på olika motorer.
Det låter positivt att kopplingen inte längre orkar hålla i för det ska den inte kunna göra på en pigg FS1. Det är ju lätt att göra om den till 3-lamell koppling så det går att lösa. Jag körde ju med 2 st hårdare fjädrar än original plus 2 mycket hårdare gula fjädrar från en AM6 motor. Så det kan kanske vara tillräckligt med bara byte av fjädrar, i vart fall i ett första steg. Jag körde på Biltemas helsyntet MC olja och hade inte minsta tendens till slir ens vid fullgasväxlingar på höga varv. Kopplingen blev dock lite tungdragen så jag köpte ett snäckdrev av stål att ta till när plastdrevet skulle komma att ge upp. Moppen är dock tyvärr såld nu genom att jag fick för många fordon i garaget och behövde plats även för MC-projekt.
Men FS1:or trevliga och fina så det kan säkert bli fler framöver. Missade denna FS1 som ser ut att vara ett fynd med gamla snygga modellen på tank och sidokåpor. Själv tycker jag att FS1 är en kanonsnygg modell och att det är sköna att åka på och går väldigt fint på vägen. Tyvärr lite tröga att få upp i mer än ärliga 100 km/h genom att utbudet av bra cylindrar typ Athena 80 är obefintligt.