MCB E-Typ 1973

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2974
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

SachsMekarn skrev:Ja det är lite skillnad :thumb:

Svarta eller gråa wires, vad tycker ni??
Personligen är jag svag för gråa, men det blir nog bäst med svarta. :)
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

Det blir nog svarta. Om inte så är det ju lätt att byta :)
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!

Bjuder på en bild också :wink:

Bild
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

ser tomt ut på något sätt
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
drutten
Forumsponsor
Inlägg: 219
Blev medlem: 04 nov 2011, 00:00
Ort: Täby

Inlägg av drutten »

SachsMekarn skrev:Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!

Bjuder på en bild också :wink:

Bild
Tänk att du har tid att sitta på detta forum och Favebook mm ut i garaget med dig har jag sagt!
10:00 vid rusta på söndag!
Sätt fart! ;)
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

Du är rolig du drutten :mutt:

f50glx skrev:ser tomt ut på något sätt
Ja det gör det faktiskt. Kan bli bättre med kortare skärm och lyset högre upp.
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

Denna hoj påminner lite om E-typ.


Bild
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Inlägg av selma »

Läcker,det är bara att ta efter :wink:
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

selma skrev:Läcker,det är bara att ta efter :wink:
Japp, får bygga en Sachs Twin :D
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

Fin som en karamell 8)
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
HSE
Inlägg: 5559
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.
HSE
Inlägg: 5559
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

SachsMekarn skrev:Denna hoj påminner lite om E-typ.


Bild
Inte lika grov snurra, på den jag bygger nu.
Stommen är en Monark 125 TS Bitarna som inte passar min smak lägger jag i hyllan. Det blir bara naven, ramen, tanken och bakvaggan kvar. En lite justerad Sachs 125, numera 130 cc 6 växlar och en anpassad pipa. Det blir en laglig nummerplåt bakpå. reggad och besiktigad. Kommer bilder med tiden.
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

Låter som fina planer Conrad!

Jag ska försöka lägga på några kål nu när våren börjar visa sig. Motorn har legat i delar hela vintern... Plus en massa annat småkrafs som skall göras!

Men jag tänker nog inte avslöja vad som komma skall, det kommer bilder vart efter det finns något att se :thumb:
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

HSE skrev:Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.
http://www.youtube.com/watch?v=YikZOowuPko
Skriv svar