Personligen är jag svag för gråa, men det blir nog bäst med svarta.SachsMekarn skrev:Ja det är lite skillnad
Svarta eller gråa wires, vad tycker ni??
MCB E-Typ 1973
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!
Bjuder på en bild också
Bjuder på en bild också
Tänk att du har tid att sitta på detta forum och Favebook mm ut i garaget med dig har jag sagt!SachsMekarn skrev:Här går det fruktansvärt segt, står i princip stilla! Men senast jag pysslade med moppen testade jag en båge istället för pakethållare. Men en sådan kräver nästan en kortare bakskärm. Jag hade tänkt köra med originalbaklyse, men med kortare bakskärm kommer baklyset högre upp vilket resulterar i att lyset lutar mer... Vilka problem. Får se hur det slutar!
Bjuder på en bild också
10:00 vid rusta på söndag!
Sätt fart! ;)
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.
Nytt försök: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
Inte lika grov snurra, på den jag bygger nu.SachsMekarn skrev:Denna hoj påminner lite om E-typ.
Stommen är en Monark 125 TS Bitarna som inte passar min smak lägger jag i hyllan. Det blir bara naven, ramen, tanken och bakvaggan kvar. En lite justerad Sachs 125, numera 130 cc 6 växlar och en anpassad pipa. Det blir en laglig nummerplåt bakpå. reggad och besiktigad. Kommer bilder med tiden.
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
http://www.youtube.com/watch?v=YikZOowuPkoHSE skrev:Ja det är synd att det är så mycket jobb att Sachs Twin. Haken är ju att en tvåtaktare inre kan dela vevhus utan tätning mellan. Hjälpte en gång en bilsamlare med en bil, Vespa 4000 :http://sv.wikipedia.org/wiki/Vespa_400 Som den tvåcylindriga motorn gick uselt på. Efter att klyvt motorn visade det sig att felet var torkad tätning mellan vevhushalvorna.