Jag vill se hur det blev!!!Rexxy skrev:Det blev Lotus gul 1968 på sidorna!
Rexxys Mopeder. | E-type MX
Tyvärr hinner jag inte i helgen, förhoppningsvis kan jag smita ut imorgonkväll, men annars blir det på måndag.SachsMekarn skrev:Då blir det lackering och början på montering i helgen då
Jo, jag hade 2k klarlack som jag sprayade på ramen. Men burken tog slut fort, och därav är inte ramen så blank som den ska vara..billykid skrev:Rexxy!
Mycket blankare med äkta lack än spray....PS finns 2-komp.lack på Sprayburk !
Lack on..Rexxy..skydda dig kolfilter mask...mitt tips. Lacka gå sen ut genast!
Många dummis finns redan.....typ jag..

Men jag beställde ju extra 2k klarlack nu, på spruta. Så extra basfärg ska läggas på ramen, och sen ny klarlack på det.

Snygga till rinningar, och putsa till där det inte blev lika bra.
Det vill jag också!Lolalola skrev:Jag vill se hur det blev!!!Rexxy skrev:Det blev Lotus gul 1968 på sidorna!

- SachsMekarn
Det roligaste på gång, att montera allting!
Dock är det MYCKET kvar att göra. Har på bild precis fått fast framgaffeln, efter lite modifiering. Gaffeln kommer ifrån en K50, så det är ju inte bolt on. Kronan ska lackeras silver, Nedre gaffelbenen ska lackeras, fotpinnar ska lagas/fixas till, sadeln måste lagas och limmas, motorfästet måste svetsas och lackeras m.m. m.m.

Dock är det MYCKET kvar att göra. Har på bild precis fått fast framgaffeln, efter lite modifiering. Gaffeln kommer ifrån en K50, så det är ju inte bolt on. Kronan ska lackeras silver, Nedre gaffelbenen ska lackeras, fotpinnar ska lagas/fixas till, sadeln måste lagas och limmas, motorfästet måste svetsas och lackeras m.m. m.m.

- SachsMekarn
En riktigt guld gädda...
En riktigt guld gädda...enligt mig....
Mina missar har bland annat att man är för snabbt. Efter lack!
Som små barn....kan inte vänta.....***ler*** måste prova..
Så ja har fått hack mmm ...på ny lackade delar som ej härdat 100%
Men vid rätt under AB....det blir kanno snyggt & blankt...ej like sparyburkar.

Mina missar har bland annat att man är för snabbt. Efter lack!
Som små barn....kan inte vänta.....***ler*** måste prova..

Så ja har fått hack mmm ...på ny lackade delar som ej härdat 100%
Men vid rätt under AB....det blir kanno snyggt & blankt...ej like sparyburkar.