Hej, jag undrar om någon som har en mcb 50s/ss vet eller kan tänka sig att mäta kedjeskyddet och motsatta(samma förstås) sidan då jag ska göra egna till min 50s
Mvh sachs50
mått på kedjeskydd 50s/ss
mått på kedjeskydd 50s/ss
mopeder:
Crescent 2000(2013) 1963,
Monark 1273 1965,
Crescent 1248 1968,
Monark 1252 1976,
Monark 50s 1968 bakhjul sökes,
Dbs panter 1976
Crescent 1125 1958
pantherwerkwen jaguar bobby 5 fs60s 1959 (under reparation)
bilar:
Volvo 142 1971
Volvo 245 1979
Volvo 744 1988
Volvo 965 ol.bil 1994
Crescent 2000(2013) 1963,
Monark 1273 1965,
Crescent 1248 1968,
Monark 1252 1976,
Monark 50s 1968 bakhjul sökes,
Dbs panter 1976
Crescent 1125 1958
pantherwerkwen jaguar bobby 5 fs60s 1959 (under reparation)
bilar:
Volvo 142 1971
Volvo 245 1979
Volvo 744 1988
Volvo 965 ol.bil 1994
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
Har nyss gjort ett par till min 50S då jag saknade det högra:

Här är originalet överst och de två hemmagjorda undertill, det understa ser repigt ut men det är bara fläckigt.
Här är mått mätt på utsidan av ett originalskydd för vänstersidan:

Jag har köpt ett begagnat högerskydd och det finns skillnader mellan dom så måtten var nog inte så väldigt noga från fabriken.
Niklas, kan du kolla med dina skydd så får vi kanske en bild av toleranserna?
Du får göra en beräkning på hur mycket plåten förändras när den viks.
Originalet är i 0,7-plåt med en förstyvning mitt för det bakre hålet.
Jag hade 1,0-plåt i mirror finish och det känns betydligt styvare så jag struntar i förstyvningen på baksidan.
Jag är egentligen en sucker för originalprylar men det saknade skyddet är lite trist, repigt och några slagmärken, jag kör nog med mina nya skydd som är som nya.

Här är originalet överst och de två hemmagjorda undertill, det understa ser repigt ut men det är bara fläckigt.
Här är mått mätt på utsidan av ett originalskydd för vänstersidan:

Jag har köpt ett begagnat högerskydd och det finns skillnader mellan dom så måtten var nog inte så väldigt noga från fabriken.
Niklas, kan du kolla med dina skydd så får vi kanske en bild av toleranserna?
Du får göra en beräkning på hur mycket plåten förändras när den viks.
Originalet är i 0,7-plåt med en förstyvning mitt för det bakre hålet.
Jag hade 1,0-plåt i mirror finish och det känns betydligt styvare så jag struntar i förstyvningen på baksidan.
Jag är egentligen en sucker för originalprylar men det saknade skyddet är lite trist, repigt och några slagmärken, jag kör nog med mina nya skydd som är som nya.
tackar, jo jag tänkte göra två likadant men behövde som sagt måtten. det blir bra
Mvh sachs50
Mvh sachs50
mopeder:
Crescent 2000(2013) 1963,
Monark 1273 1965,
Crescent 1248 1968,
Monark 1252 1976,
Monark 50s 1968 bakhjul sökes,
Dbs panter 1976
Crescent 1125 1958
pantherwerkwen jaguar bobby 5 fs60s 1959 (under reparation)
bilar:
Volvo 142 1971
Volvo 245 1979
Volvo 744 1988
Volvo 965 ol.bil 1994
Crescent 2000(2013) 1963,
Monark 1273 1965,
Crescent 1248 1968,
Monark 1252 1976,
Monark 50s 1968 bakhjul sökes,
Dbs panter 1976
Crescent 1125 1958
pantherwerkwen jaguar bobby 5 fs60s 1959 (under reparation)
bilar:
Volvo 142 1971
Volvo 245 1979
Volvo 744 1988
Volvo 965 ol.bil 1994