Ännu en Ilo med Puchcylle.
Hej Patrik: Vad är Ilo V54 för motor? Mc-bil? Nyfiken...Patrik skrev:Jo får väl se vad som händer, skall plocka av den 2vxl med kick som sitter på min Monarscoot å sätta dit en Ilo V54 ,2,5ps motor istället tänkte jag.ilo55cc skrev:Varför inte. Med rätta viljan går det mesta.![]()
När jag fått till vevaxeln är det väl bara cylinderfotens storlek som begränsar.
Får se vad som händer med den som blir över..
Mvh Patrik
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Re: Ännu en Ilo med Puchcylle.
http://youtu.be/K7wbXdT7mlw
Tog mig en sväng på Alpinon idag.
-
Re:
Bra ös i den....o grym fartkänsla på filmen. Hur fort går det egentligen?
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
70km\h ungefär som mest.
Re:
Den ser ut som 50cc.ilo55cc skrev:Patrik, hur ser cylindern ut? lika som 50cc eller är den rundare i formen.
Har ett högkomplock på min men det är rundare i formen än ett vanligt lock.
Mvh Patrik
Nu har jag fått den smärtsamma uppgiften att meddela att projekt ilo65cc tillfälligt avlidigt p.g.a akut vevaxelinflammation.
Kommer med stor sannolikhet att återuppstå i framtiden,men just nu får det ligga till sig lite.

Kommer med stor sannolikhet att återuppstå i framtiden,men just nu får det ligga till sig lite.
vad hände? har nyss plockat ihop en liknade vev, fast med 85mm staklängd.
fick punkta min, för vevtappen gick aldeles för lätt i skinkorna.
erlan
fick punkta min, för vevtappen gick aldeles för lätt i skinkorna.
erlan
Vevstakslagret sa upp sig. Kanske tog härdningen stryk vid omslipningen av tappen. Vet inte än för jag har inte pressat isär axeln.
Väsbygatan i Salailo55cc skrev:http://youtu.be/K7wbXdT7mlw

att härdningen tog stryk av slipningen tvivlar jag på. skulle det bero på att tappen blivit mjuk så är ilo vevtappar i ythärdat material, vilket känns minst sagt osannolikt.ilo55cc skrev:Vevstakslagret sa upp sig. Kanske tog härdningen stryk vid omslipningen av tappen. Vet inte än för jag har inte pressat isär axeln.
killen som slipade kan sin sak, så han skulle aldrig slipa utan tillräklig kylning.
var det en stake från Brattis?
erlan
Ja det var en stake från brattis. Men det här var inte den tapp du fixade utan en annan axel som jag fick balanserad och klar,så jag har en chans till. Men som sagt jag har inte pressat isär den än. Vi får se.