JRA skrev:Ja jag vet då vad jag skall lägga det lilla jag får tillbaks på en ny cylle... Ute med moppen häromdagen och eländet skar...Ordentligt! Skrot! Måste ha slarvat med oljeblandningen.. Klantigt! Jaja... bara att beställa en ny, 90€ för en ny Athena 70cc miniterm, den pengen får man väl kalla "lärpeng"...
Ja sånt blir inte billigt, tur att man får lite tillbaka ibland
alf-johan skrev:Ja till ocm med panchisar suger man på "mynt" behövs väl på andra ställen
Det låter som du känner dig förfördelad men vad är det för "andra ställen" du antyder?
Det ska jag berätta när du har förklarat vad jag har på Krim att göra
Det var så här Alf-Johan....
Jag är intresserad och försöker följa händelserna i Ukraiana och då började söka bilder på Krim eftersom jag inte visste alls hur där såg ut och när jag såg bilderna där upptäckte jag det var mycket vackert där och så tänkte jag där skulle jag tänka mig att bo men det är inte så lätt att röra på sig. En pensionär som jag känner lite grann flyttade till Franska Rivieran och verkar trivas där och då kom tanken, fast mest på skoj, och föreslå Krim som jag tror också är, eller har varit, en semesterort för ryssar.
Du gjorde en tråd om att du flyttade för och slippa snöskottning osv. och då trodde jag du sålde huset för och få det mer bekymmersfritt i en lägenhet och många pensionärer gör så men jag visste ju inte precis hur det var i ditt fall så jag bara antog det
Väldigt vad den här tråden bar iväg. Jag ville bara lyfta frågan om varför pensionärer måste betala mer i skatt än när de jobbade! Jag har ju jobbar långt över 50 år år mina pensionspengar är alltså injobbade på arbete. Och det var inte jag som bestämde att jag skulle bli pensionär, det är arbetsgivarna och regeringen i sista hand som bestämt att efter 67 har du inte rätt att jobba kvar även om du vill. Och då de flesta större företag är rädda att bli sittande med en bunt 70 åringar utan hellre vill ha färska ingenjörer direkt från KTH eller Chalmers så bestämmer ledningen centralt att alla hur duktiga de än är åker ut vid fyllda 68. Så inte nog med att jag skall leva på 60% av min gamla lön, jag skall dessutom betala mer skatt på dessa 60%. Jag klarar ju mig ändå men ex min fru skulle få det magert utan mig
Ja så är det tyvärr, visst blir man lite grym, som HSE säger så har också jag jobbat sedan jag var 14 år ,
56an: så här var det ursäkta om det var tvetydigt men jag bodde i ett hyresradhus på landet med tillhörand snöskottning och trädgårdssköttsel, så det att flytta till lägenhet i stan känns mycket bra, har bott här nu i 4 månader, allt funkar bra, nytt och modernt.jag förstår att du inte menar nått illa, kanske krim inte är något bra,
Jag trodde att 56:an ironiskt hänvisade till ryssarnas löften om flerdubbla pensionerna till Krims pensionärer om de ställde upp bakom kraven att ansluta Krim till Ryssland? Nog för att ekonomin var körd i botten i Ukraina men Rysslands kommandoekonomi är ju inte mycket bättre. Jag tror inte på någon strålande ekonomisk utveckling på Krim. Jag tror heller inte att Putin kommer att pumpa in pengar på Krim...men finns det inte bröd till Krimborna så kommer de säkert få skådespel i form av konserter, statyer och parader.
kör novolette 1954,
( I lager: Crescent E-type -73 )
Hej Alf-Johan roligt att allt funkar bra, jag hoppas dock att få fortsätta med snöskottningen lite till och den här vintern har varit jättebra på det viset...
AkvaristenUppsala skrev:Jag trodde att 56:an ironiskt hänvisade till ryssarnas löften om flerdubbla pensionerna till Krims pensionärer om de ställde upp bakom kraven att ansluta Krim till Ryssland? ....
Jag törs inte börja nån diskussion här men har du nån källhänvisning till det du påstår ovan är jag tacksam
Det var nåt liknande jag läste men kommer inte ihåg vart det var....
56:an skrev:Hej Alf-Johan roligt att allt funkar bra, jag hoppas dock att få fortsätta med snöskottningen lite till och den här vintern har varit jättebra på det viset...
Ta det lungt med sön, nästa vinter kanske den kommer, ha det
Hade jag haft samma skattesats som löntagarna så hade jag fått 3000 sek i restskatt i stället för 10 000. Hade svidit mindre...Fastighetsskatten gör ju att jag fått betala i vilket fall. En länk:http://old.pro.se/PRO-Struktur/Vasterbo ... aren-2011/
AkvaristenUppsala skrev:Jag tror heller inte att Putin kommer att pumpa in pengar på Krim...men finns det inte bröd till Krimborna så kommer de säkert få skådespel i form av konserter, statyer och parader.
Hmm... Ska jag tro dej?
Precis nyss läste jag att premiärminister Dmitrij Medvedev påstår att åtgärder för att höja löner och pensioner på Krim till rysk nivå redan vidtagits.
Sen ska ryssarna upprätta ett fastighetsregister också. Kan ju vara bra och veta vem som äger vad...