Då har det ju gått en tid & dremeln har slipat vidare
Vid senaste provstarten så spottade den både långt (satte fingret bakom förgasaren och den spottar minst 10 cm, sen tar ramen emot fingret...) och mycket...
Men när varvet går upp så slutar spottandet
Kanske ska prova med ett längre insugningsrör?
Har dock inte hunnit provköra ännu.
Återkommer...
// Andazon
Senast redigerad av andazon den 28 mar 2014, 20:47, redigerad totalt 1 gång.
Klassiskt problem: Din motor får in för mycket i "framändan" än den orkar göra av med i "bakändan" = För stor förgasare, underdimensionerat avgassystem.
Finns det 28 mm "aktivt" avgas, typ 32 mm Jamarcol eller är det bygga eget som gäller?
Har även haft funderingar på att försöka koppla på ett 32mm Jamarcol på något vis...
Jag vet inte hur det ser ut på avgasfronten vad gäller Sachs eftersom jag kör Zündapp. Problemet du beskriver har jag däremot själv haft ett flertal gånger och det har alltid berott på att motorn inte har haft ett bra flöde från förgasare till avgas. Jag hade en KS 125:a motor en gång som jag monterade en Mikuni flatslide 36 mm på bara för att...motorn fick naturligtvis in så mycket färdigblandad bensin att det stod som en kvast rakt bak ur förgasaren. Kaskaderna av bensin som den gigantiska förgasaren spottade bakåt tog till slut eld vilket inte var speciellt kul.
Ditt problem kan även ha andra orsaker då du har gett din dremmel och fantasi fritt spelrum men det är ju också det som är en del av charmen med förhållandevis billiga och lätt mekade tvåtaktare.
Jag tror att någon Sachs fantast läser tråden inom en snar..och att du kommer få råd angående utbudet av avgassystem. Kanske att någon även harytterligare en välgrundad teori eller erfarenhet vad gäller ditt problem.