På, i synnerhet på det foto som är taget av Jerka, förefaller det som det inte finns någon klämspalt (sqishband), är detta en korrekt tolkning?
Ja det är helt rätt, jag är inget vidare på att rita men gjort en enkel ritning över skillnaderna på förbränningsrummen, dom små klackarna som
sticker ner skall föreställa tätningsytan mot cylindern, när man vet skillnaderna så är det lättare att uppfatta olikheterna på fotot
Topplocket fungerade sämre än ett standard topplock
20140401_220111.jpg (128.07 KiB) Visad 2021 gånger
(har inte möjlighet att fota idag men kan lägga in en bild senare i veckan)
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
evelinas pappa skrev:Samma här, jag kan ej se på bilderna vad som skulle skilja dom åt ta bättre bild. Att toppen ej ser ut som andra toppar som finns avbildade här på forumet säger inte mig att du ej fått vad du beställt, inte med ledning av dom bilder du lagt upp i alla fall.
Själv har jag funderat på en högkompstopp, högt komp är ej så viktigt för mig, formen med stift i mitten är intressant.
Jag kommer nog att vända mig till vrm och få en topp efter mina önskemål, dock får det vänta 25000 har jag nog lagt på moppen denna vinter det får räcka för tillfället.
Synd bara att ingen gör helt nya toppar med kylflänsar som är formade efter att stiftet sitter i mitten, så att det inte ser så hemmagjort ut.
justera orginaltoppen till rätt klämspalt, så räcker det länge. det är vi som vill jaga ur det där lilla sista, som behöver centrerat stift.
Jerka_59 skrev:[Topplocket fungerade sämre än ett standard topplock
Precis vad jag trodde och tänkte samt skrev på ett inlägg igår men hade inte tid och tänka igenom om jag skulle posta eller inte så jag klickade bort texten men nu ser jag det är bekräftat det jag trodde
Har du möjlighet att mäta volymen hos förbränningsrummet på "super-duper-toppen" samt på ett std cylinderhuvud?
Det är intressant att veta skillnaden, även om kompressionsförhållanet inte alena avgör effekten.
Jag har också köpt ett nytt topplock av RN motor och mitt ser ut som det ska, jag ska montera detta i helgen och kan återkomma med lite siffror.
Om det uppenbart inte ser ut som det ska är det väl bara att byta? Det verkar vara sjysta killar så det går väl fort...
Jag har också köpt ett nytt topplock av RN motor och mitt ser ut som det ska, jag ska montera detta i helgen och kan återkomma med lite siffror.
Om det uppenbart inte ser ut som det ska är det väl bara att byta? Det verkar vara sjysta killar så det går väl fort...
Har du möjlighet att mäta volymen hos förbränningsrummet på "super-duper-toppen" samt på ett std cylinderhuvud?
Det är intressant att veta skillnaden, även om kompressionsförhållanet inte alena avgör effekten.
Jag skall se om jag kan lösa det, vill skicka tillbaka det så fort som möjligt
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11