på 70-talet körde dom flesta med 14-28 drevning till kyrkportscylindrarna.
så jag skulle prova 13-28 först.
erlan
Crescent Compact

Bakhjul, styre, sadel, avgassystem, framlykta och handtag monterade. Premiärturen skulle tas men den startade ej på kicken. Efter att försökt med att springa igång den så fick den avgassmällar. Den måste då ha gnista men tändningen står fel tänkte jag.
Motorn har jag haft på hyllan och visste att brytarna står rätt men tänkte kolla igen. Hittar då att kilen på vevaxeln gått av så svänghjulet knappt snurrar. Dit med ny kil och drog svänghjulet hårt så starta den på första kicken!
Efter provkörning så skulle jag ställa förgasarn samt
justera kopplingen, men nu kom det lappmögel så jag vill inte ut och köra.
Re: Crescent Compact
Compacten börjar snart att bli helt ihopsatt och redo för våren. Motorn går fint men när den blir varm och man gasar fullt så bryter den och hackar ungefär som den får för lite soppa. Jag har ställbart som jag har justerat men märker ingen skillnad och tändplattan är ny. Sedan slirar kopplingen trots trimlameller monterade men starkare fjädrar är beställda. Nya avgassystemet så ramla bakpartiet av under färd, insatsen hitta jag i diket men kromade slutstycket borta

slutstycket kan ligga långt före där du hittade insatsen.
insatsen kan gå tungt att få ur på en del sådana dämpare.
erlan
insatsen kan gå tungt att få ur på en del sådana dämpare.
erlan
Mycket fin! Min Compact med tvåväxlades sachs har samma symptom när det gäller tändningen som din, att den "bryter och hackar". Ingen som vet vad det kan vara? Felinställd ankarplatta? Fel brytaravstånd? Vad kan det bero på??
hur fan lyckas du få alla bilder felvända

Felvända?? Gör jag nåt fel?
Hmm jag har fotat med min iPhone och lagt upp bilder via tinypic. På mina två datorer här hemma och surfplatta så är dom åt rätt håll.
Hmm jag har fotat med min iPhone och lagt upp bilder via tinypic. På mina två datorer här hemma och surfplatta så är dom åt rätt håll.