
Raketarens SAAB tråd
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
Re: Raketarens SAAB tråd
Skall man släpa iväg en Saab till skroten så skall väl dragbilen också vara en Saab? 

Kultrycket blev lite lägre än vanligt men det gick bra ändå.
/ P


Kultrycket blev lite lägre än vanligt men det gick bra ändå.

/ P
Re: Raketarens SAAB tråd
ha-ha ja en dollyvagn med nätgrindar ju... 

Re: Raketarens SAAB tråd
Det är max 80 med släpvagn men det vet du va?Patrik skrev:Skall man släpa iväg en Saab till skroten så skall väl dragbilen också vara en Saab?
Kultrycket blev lite lägre än vanligt men det gick bra ändå.
/ P

- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: Raketarens SAAB tråd
Slå två flugor på en gång.
Droppa av båda på en gång alltså
Droppa av båda på en gång alltså

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Re: Raketarens SAAB tråd
pangerva skrev:Slå två flugor på en gång.
Droppa av båda på en gång alltså





/ P
Re: Raketarens SAAB tråd
Jag var nog inte uppe i 25km/h ens.56:an skrev: Det är max 80 med släpvagn men det vet du va?

/ P
Re: Raketarens SAAB tråd
Bra du tänker så, jag skulle heller inte våga det. Risken finns det inte går och styra. Inte så kul och möta en lastbil då
Jag var ute på långresa med Amazonen i helgen. Det är ett tag sen sist, det var väl i somras jag var utanför kommungränsen med den senast...
De första femton milen höll jag i kringlan så knogarna vitnade och stirrade rakt fram hopkrupen i försvarsställning om det skullen hända nåt i de 80 km/tim som jag körde för jag hade släp efter. Det går inte köra fortare förresten för vid 85 kommer det rostfria avgassystemet i svängning och skorrar nåt fruktansvärt i bilen. Jag har varit under och mixtrat med det där men det går inte att ordna utan att göra en ombockning eller annan större ändring. Det är dålig passform på avgassystemet helt enkelt.
Köra genom Växjö är jobbigt och hålla reda på alla avfarter och vägnummer men jag skulle på väg 27 mot Värnamo och hämta en Novolette åt en kille och sen skulle jag vidare i egna ärenden. Men i vid en avfart i Växjö blev jag omkörd av en beige Volvo Amazon som jag såg för ett ögonblick i vänstra ögonvrån. Sen när Amazonen kört om fick jag se den stod på en stor trailer dragen av en minst lika stor amerikansk pickup

Jag var ute på långresa med Amazonen i helgen. Det är ett tag sen sist, det var väl i somras jag var utanför kommungränsen med den senast...
De första femton milen höll jag i kringlan så knogarna vitnade och stirrade rakt fram hopkrupen i försvarsställning om det skullen hända nåt i de 80 km/tim som jag körde för jag hade släp efter. Det går inte köra fortare förresten för vid 85 kommer det rostfria avgassystemet i svängning och skorrar nåt fruktansvärt i bilen. Jag har varit under och mixtrat med det där men det går inte att ordna utan att göra en ombockning eller annan större ändring. Det är dålig passform på avgassystemet helt enkelt.
Köra genom Växjö är jobbigt och hålla reda på alla avfarter och vägnummer men jag skulle på väg 27 mot Värnamo och hämta en Novolette åt en kille och sen skulle jag vidare i egna ärenden. Men i vid en avfart i Växjö blev jag omkörd av en beige Volvo Amazon som jag såg för ett ögonblick i vänstra ögonvrån. Sen när Amazonen kört om fick jag se den stod på en stor trailer dragen av en minst lika stor amerikansk pickup

Re: Raketarens SAAB tråd

pangerva skrev:Slå två flugor på en gång.
Droppa av båda på en gång alltså