Tradera och jag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Re: Tradera och jag

Inlägg av 56:an »

Lilla burken med pip.. :roll:

Du menar insugsljuddämpare, avgasljuddämparen under motorn eller den kromade mindre ljuddämparen med avgaspip som även satt på HVA Roulette, Monark Pilot FM504 och Monark NSU 51ZT ?

Blir fundersam på blanda HVA med Rex Victoria som och hälla sur grädde i kaffet, det skär sig... :?
Forumsponsor

Kan inte minnas jag sett nåt 17 tums mopedhjul ekrat i trekors som original :?

http://www.tradera.com/bakhjul-i-bra-br ... _206825763
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

nu är det för sent att gå ut och kolla, men är inte F50 bakhjulet trekorsekrat?
det här är dock inget mcbhjul. sex drevbultar styr ju tanken till zyndapp.
http://www.tradera.com/bakhjul-i-bra-br ... _206825763
men det är väl inget som säger att nav fälg och ekrar är orginal ihop. om någon lyckats köra sönder en fälg så
är det väl troligt att hen ville ha ett starkare hjul?

erlan
Forumsponsor

Jag håller med dej, det kan mycket väl vara ett hjul som någon byggt om. Ordet hen ska man inte längre använda har jag läst nånstans. Förresten har jag aldrig använt det ordet alls för det låter mest korkat tycker jag.

Men när du säger starkare hjul och samtidigt funderar på vad det kan vara för hjul så kommer jag och tänka på "udda moped" och varför då inte Simson som var väl mest känd för sin styrka? :roll:
Användarens profilbild
GlobalNomad

Inlägg av GlobalNomad »

Hen?
Bilagor
Hen.jpg
Hen.jpg (7.96 KiB) Visad 2961 gånger
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
Rolle

Inlägg av Rolle »

Det är bara obildade journalister som använder det ordet. Någon riktigt könsneutralitet kommer vi ej att få, då maskulinum och femininum behövs för att utröna vilket kön djuret, yrkesutövaren eller människan har. Orden denna och den, i reale, och detta och det, i neutrum, är fyra ord, som går att använda för att inte "säga för mycket", även om denna även representerar motsatsen till denne.
Det absolut största felet jag hör mer eller mindre dagligen är att yrken böjs helt fel, t.ex. sjuksköterska, som torde vara en riktig pina för varje man att bli kallade för och själv säga det; sjukskötare, heter ordet i mask.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Läste i vecka att man ska byta ut ordet man som jag använde här. För att inte förarga vissa ska man säga "en"

alltså....

Läste i vecka att en ska använda ordet en som jag gjorde här så att inte någon ska ta illa upp.

Kan bara säga en sak, jag Bild på alla dessa nya idiotiska påfund. FY FAN!!!

PS. Det där med "hen" måste väl vara ett låneord från engelskan. DS.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Jag ansluter mig till kverulant-vm jag också :D
varför är det så känsligt med könsindelningar hit o dit? vem fan kom på att vi ska säga :evil:
Kan inte tjejer få vara tjejiga och killar vara killiga. vi blir väl inte mer jämställda för att vi kallar varandra för hen?
Det där med sjuksköterska på en kille låter ju helt sjukt.
det känns som om offentliga personer i media inte vågar prata klarspråk, livrädda för att säga nåt politiskt inkorrekt eller kränkande.
tycker att dom politiska diskussionerna glömmer vissa frågor som är viktigare.
t.ex varför har tjejer ofta lägre lön. cocos_acc.gif
det måste ju vara några i t.ex. landstingsstyrelsen som verkligen tycker att tjejerna är mindre värda eftersom dom bromsar löneskillnaden.:shock:
Hur svårt kan det vara att ändra en sån grej bara över en helg om alla är överens. :roll:
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

Tradera och hen. :hide:
Forumsponsor

Jag får inte ihop det här, det är nåt som är fel... :(

http://www.tradera.com/trevaxlat-motorb ... _208017771
Forumsponsor

Kan inte skilja på Sachs och Zündapp? :roll:

http://www.tradera.com/item/100705/2086 ... erad-motor
Användarens profilbild
ollaolle
Forumsponsor

Inlägg av ollaolle »

Nyfiken som man är,vad är det för speciellt med den här modellen? Brukar bli dyra..Är det så enkelt att dom funkar kanonbra? :shock: http://gamla.tradera.com/item/302510/21 ... -expansion
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Falkfish »

kejsaren skrev:Jag ansluter mig till kverulant-vm jag också :D
varför är det så känsligt med könsindelningar hit o dit? vem fan kom på att vi ska säga :evil:
Kan inte tjejer få vara tjejiga och killar vara killiga. vi blir väl inte mer jämställda för att vi kallar varandra för hen?
Det där med sjuksköterska på en kille låter ju helt sjukt.
det känns som om offentliga personer i media inte vågar prata klarspråk, livrädda för att säga nåt politiskt inkorrekt eller kränkande.
tycker att dom politiska diskussionerna glömmer vissa frågor som är viktigare.
t.ex varför har tjejer ofta lägre lön. cocos_acc.gif
det måste ju vara några i t.ex. landstingsstyrelsen som verkligen tycker att tjejerna är mindre värda eftersom dom bromsar löneskillnaden.:shock:
Hur svårt kan det vara att ändra en sån grej bara över en helg om alla är överens. :roll:
... Jag med....

Tror många ggr att det kan vara rätt att tex kalla en man för sjuksköterska, likväl som man i samma fall skulle kalla en kvinnlig svarvare för svarverska, detta för att det representerar en hel yrkeskategori, rätt eller fel, ja det är upp till var och en att ta ställning till.

Sedan som Kejsaren skriver : citat : tycker att dom politiska diskussionerna glömmer vissa frågor som är viktigare.
t.ex varför har tjejer ofta lägre lön, jag lägger till : .. för samma arbete....

Har genom åren träffat på många tjejer/kvinnor som skulle kunnat utföra ett betydligt bättre jobb än vi män på samma post ( säger så nu, då jag tror vi män är överrepresenterade på detta forum.. ) men kvinnorna blir oftast åsidosatta samt delvist förtryckta i sin roll...

Jag är av den övertygelsen att om vi alla strävar efter samma sak så kommer vi alla att nå ett bättre mål, MEN vi har en annan faktor i vårt allas samhälle som heter EKONOMI, Pengar helt enkelt, utan pengar stannar det "moderna" samhället och det rämnar med dess byggsten, pengar...

Helt jävla tragiskt i mina ögon vad vi alla är beroende av denna sak, pengar som faktiskt är helt utan värde, mer än det papper som det är tryckt på, NÄÄ, Tacka vet jag den kunskap och yrkesskicklighet som finns bevarad i oss alla i olika utsträckning som driver samhället framåt.

Nä, beskatta folk och företag som ska tjäna pengar på andras pengar med 95% för de bidrar inget till ett samhälles utveckling, det är min fasta synpunkt...

Detta blev lite mer än vad jag tänkt skriva men i bland så flödar orden lätt....

Väl mött
Stefan
Forumsponsor

Det får du göra i den här tråden jag är inte lika känslig som Raketarn :mrgreen:

Lycka till med dina projekt och vad du företar dig :D
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

56:an skrev: känslig som Raketarn :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

Bild
Skriv svar